پیشنهاد سردبیر

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بر لزوم شناخت نشانه های بحران و فتنه در صحنه انتخابات در سال جاری تاکید کرد.

شناخت نشانه های بحران و فتنه در انتخابات پیش رو ضروری است

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، به گزارش عصر سه شنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار اسکند مومنی در آیین اختتامیه هفتمین دوره بصیرت در قم با تاکید بر این که توافق برجام تاثیری در دشمنی ها با جمهوری اسلامی ندارد، گفت: یکی از موضوعات در پیش رو، انتخابات است که باید تهدیدات را بشناسیم و ایجاد آمادگی کنیم.
وی گفت: عوامل نفوذ، اعتماد مردم را نشانه می گیرند و قبل از پایان رأی ریزی مردم، اعلام پیروزی می کنند.
مومنی بر موضوع سلامت انتخابات تاکید کرد و با بیان این که انتخابات آزمون بزرگی است، اضافه کرد: باید برنامه ریزی های لازم را انجام داده و در این مسئولیت، موفق عمل کنیم.
انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هفتم اسفندماه سال جاری برگزار می شود.
وی در ادامه سخنان خود با تسلیت شهادت عالم و مجاهد آیت الله نمر باقر النمر روحانی برجسته شیعی عربستان، با اشاره به سیاست های رژیم آل سعود در منطقه، خاطرنشان کرد: با این حال استکبار جهانی و به خصوص آمریکا حقوق بشر را در ایران مطرح می کنند، سلاح هسته ای برای آن ها مهم نیست بلکه به دنبال تسلط بر منطقه و دنیا هستند.
وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب به روشنگری این سیاست ها می پردازند، افزود: با تصویب برجام موضوعات بین ما با دشمنان خاتمه پیدا نمی کند و هدف دشمنان تحمیل فرهنگ منحط غربی و تسلط بر منابع نفت و گاز است.
مومنی تاکید کرد: ایران به طور جدی با این سیاست مخالفت اساسی داشته و ایستاده است.
وی با بیان این که حوزه فضای مجازی و سایبر در دایره تحریم های دشمنان قرار نمی گیرد تا بتوانند تاثیرات خود را بر امنیت داخلی و عمومی بگذارند، گفت: هر کجا ما آماده و در صحنه بودیم یا توطئه ای شکل نگرفت و یا با کمترین هزینه دفع شد.
وی گفت: بخشی از سیاست های آمریکا در منطقه عربستان اجرا می شود و آل سعود با راه اندازی گروه های تکفیری از آنان حمایت می کنند تا منطقه و جهان را به خود مشغول کنند.
مومنی همچنین بر لزوم هوشیاری بیشتر در این رابطه تاکید کرد و افزود: باید عناصر اطلاعاتی نیروی انتظامی و به خصوص پلیس فتا هماهنگی لازم را با سایر دستگاه های امنیتی در کشور داشته باشند.
وی با بیان این که دشمنان می خواهند جامعه را دو قطبی کنند، گفت: پلیس باید آمادگی لازم را داشته باشد. استکبار هرکجا که به نفعش باشد از القاعده حمایت می کند و هرکجا که منافعش در خطر باشد دست از حمایت از این گروه، بر می دارد.
مومنی گفت: آل سعود روزانه اعدام های زیادی در کشورشان انجام می دهند و همه به طور علنی از این سیاست حمایت می کنند.
جانشین فرماندهی ناجا در بخش دیگری از سخنان خود، به موضوع جرائم عمومی اشاره و با بیان این که مردم به صورت عینی آن را لمس می کنند بر کاهش سرقت در این رابطه تاکید کرد.
مومنی با اشاره به این که یگان ویژه حرفه ای ترین یگان در نیروی انتظامی است، افزود: یک برخورد نابجا به سرعت یک موضوع محلی را به ملی تبدیل می کند.
وی با تاکید بر این که شناخت محیط و پدیده اجتماعی مهم است، گفت: پدیده های اجتماعی نباید به موضوعی امنیتی تبدیل شوند.
وی بر لزوم آموزش در ناجا تاکید کرد و با بیان این که رمز آموزش تکرار است، افزود: آموزش یک بخش مانند سایر بخش ها نیست بلکه در بخش های مختلف امور، نقش دارد.
وی با اشاره به اینکه در بحث آموزش عزم ناجا جدی است، به موضوع مبارزه با قاچاق مواد مخدر و مقابله با خرده فروشان مواد مخدر اشاره کرد.
مومنی با تاکید بر این که موضوع امنیت اخلاقی در جامعه هیچ وقت نباید فراموش شود، گفت: امنیت اخلاقی یکی از ماموریت های پلیس است و باید دقت کنیم تا تنش زا نباشد.
هفتمین دوره بصیرت به صورت متمرکز در قم ویژه جانشینان فرماندهان انتظامی استان ها، مرزبانی، رئیسان پلیس های تخصصی ناجا و همچنین مسئولان عقیدتی سیاسی و حفاظت اطلاعات ناجا، برگزار شد و در پایان این آیین از تعدادی از برگزارکنندگان دوره های بصیرت و همچنین برگزیدگان قرآنی با اهداء لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.