مدیر طرح باشگاه اجتماعی همسران مشهدی یا 'همسرم باهم' گفت: تاکنون سه هزار زوج جوان مشهدی زیر پوشش برنامه ها و خدمات ویژه این طرح قرار گرفته اند.

سه هزار زوج جوان مشهدی زیر پوشش طرح 'همسرم با هم'

به گزارش قدس آنلاین، میثم روحی در گفت وگو با ایرنا افزود: طرح 'همسرم با هم' به منظور تحکیم بنیان خانواده و کاهش آمار طلاق برای مزدوجین سالهای 1393 و 1394 مشهدی از مهرماه امسال به صورت آزمایشی آغاز شده است.
وی برپایی همایش با محوریت روابط زناشویی، جنگ های شادی و نشاط، اردوهای آموزشی و تفریحی، مشاوره های تخصصی، تسهیلات اقتصادی و رفاهی، کارگاههای آموزشی و جشن نمادین ازدواج را از جمله برنامه های طرح مزبور عنوان کرد.
وی اظهار کرد: مرحله اول این طرح با هزینه افزون بر 25 میلیارد ریال و به همت سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد در حال اجراست و خدمات مربوطه برای مزدوجین به صورت رایگان ارائه می گردد.
روحی گفت: بررسی ها نشان داده است که بیشترین آمار طلاق مربوط به سال اول زندگی است لذا زوجینی که به تازگی ازدواج کرده اند زیر پوشش این طرح قرار می گیرند.
وی افزود: هر کدام از زوجین شرکت کننده در طرح مزبور در صورت نیاز به مشاوره های فردی می توانند از خدمات مربوطه با برخورداری از 70 درصد یارانه استفاده کنند.
بر اساس بررسی های انجام شده استان خراسان رضوی و کلانشهر مشهد در سالهای گذشته بالاترین رتبه های طلاق در کشور را به خود اختصاص داده است.
به گفته مدیر کل ثبت احوال خراسان رضوی آمار طلاق در مشهد از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال 10 درصد کاهش داشته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.