رئیس هیئت بازرسی انتخابات و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: هیئت‌های بازرسی انتخاباتی باید تمامی فعالیت‌ها را رصد کنند که انتخابات در چارچوب قانونی خود انجام شود و در این زمینه نیز وظایف از پیش تعیین شده است.

هیئت‌های بازرسی انتخابات در چارچوب قانون فعالیت‌ها را رصد کنند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، همایون نخعی‌نژاد ظهر امروز در جلسه هیئت‌های بازرسی انتخابات استان و شهرستان‌های تابعه خراسان جنوبی، اظهار داشت: یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران مردم سالاری است که طی 37 سال از عمر با برکت این انقلاب انتخابات برگزار و همه مسئولان کشور براساس رأی مردم انتخاب شده و همواره انتخابات از سلامت و صلابت کامل برخوردار بوده است.

وی افزود: امروز نیز ما وظیفه داریم انتخاباتی با شکوه و با سلامت کامل برگزار کنیم و ملاک تشکیل این هیئت‌های بازرسی صرفا اجرای قانون است و هیچ فعالیتی غیر از این نباید انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: در این راستا هیئت‌های بازرسی انتخاباتی باید تمامی فعالیت‌ها را رصد کنند که انتخابات در چارچوب قانونی خود انجام شود و در این زمینه نیز وظایف از پیش تعیین شده است.

نخعی نژاد بیان کرد: اقدامات مطلوبی توسط دبیرخانه ستاد بازرسی انتخابات استان انجام و برای بازرسین انتخاباتی وظایف مشخص و تعریف شده است که در این راستا هیئت‌های بازرسی انتخابات موظف هستند به دقت این وظایف را مطالعه و اجرا کنند و هر حرکتی در مباحث انتخاباتی باید رصد شود و از طریق این بازرسان به فرماندار و ستاد استانی اطلاع رسانی شود.

وی افزود: وزارت کشور به هیئت‌های بازرسی انتخاباتی به عنوان چشمان وزارت کشور خارج از سیستم اجرایی اعتقاد دارد که بازرسین انتخاباتی وظیفه دارند به مسائل مربوط توجه کرده و آن را به موقع اطلاع رسانی کنند.

رئیس هیئت بازرسی انتخابات خراسان جنوبی گفت: افرادی که هیئت بازرسین هر شهرستان به عنوان بازرس انتخاباتی انتخاب می‌کنند باید کامل از افرادی باشند که حسن شهرت و سابقه آنها برای مردم مشخص و از توانایی و سلامت در جامعه برخوردار و شناخته شده باشند.

نخعی نژاد بیان کرد: هیئت‌های بازرسی انتخاباتی در هر شهرستان و استان به عنوان چشمان وزارت کشور خارج از سیستم هستند و وزارت کشور باید این اطمینان را داشته باشد که توسط این هیئت‌ها بازرسی انتخابات به درستی انجام شود.

وی افزود: انتخابات امسال نیز با توجه به شرایط از حساسیت بیشتری برخوردار است و ضرورت دارد کنترل‌ها و دقت‌ها توسط عوامل اجرای یبرگزار کننده انتخابات و هیئت بازرسین بیشتر باشد.

نخعی نژاد بیان کرد: اقدامات مطلوبی در بحث آموزش توسط دبیر هیئت بازرس انتخابات استان انجام شده است و افرادی که می‌خواهند به عنوان بازرس منصوب شوند باید آموزش‌های لازم را فرا گیرند و بازرسین انتخاباتی حق دخالت در هیچ موضوعی را ندارند و فقط مسائل را رصد می‌کنند. 

وی بیان کرد: استان خراسان جنوبی در همه انتخابات با توجه به حضور و مشارکت مردم در این امر سرآمد است که باید در انتخابات 7 اسفندماه تلاش کنیم انتخاباتی در خور شأن جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم.

اکبری راد دبیر هیئت بازرسی انتخابات خراسان جنوبی نیز اظهار داشت: در 11 شهرستان استان 11 هیئت بازرسی متشکل از 33 نفر عضو تشکیل شده است که این هیئت2ها آنچه که وظایف قانونی در بحث برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری است را دنبال می‌کنند.

وی افزود: دو اقدام مهم در هیئت بازرسی انتخابات استان انجام شده که ابتدا تکالیف و حقوق کاندیداها تدوین شده و قبل از ثبت نام در اختیار کاندیداها قرار گرفته است و دوم چارت روند رسیدگی به صلاحیت کاندیداها و استقرار بازرس و سربازرس در هر شعبه اخذ رأی است که مشخص شده است.

دبیر هیئت‌های بازرسی انتخاب خراسان جنوبی گفت: وظایف به هیئت2های بازرسی انتخاباتی هر شهرستان اعلام شده و به ازای هر شعهه اخذ رأی یک بازرس و به ازای هر 20 شعبه اخذ رأی یک سر بازرس تعیین شده است.

اکبری راد بیان کرد: در زمینه صدور کارت شناسایی برای بازرسین و سر بازرسین انتخاباتی کارت شناسایی این افراد پس از ارسال مدارک از طریق سیستم صادر و تقدیم شهرستان‌ها و سربازرسین و بازرسان می‌شود.

وی اظهار داشت: اقدامات لازم پس از صدور احکام در شهرستان بیرجند با تشکیل هیئت بازرسی انتخاباتی شهرستان، اختصاص شماره تلفن‌های مستقیم در راستای هیئت بازرسی و تکثیر کتابچه‌هابرای نامزدها انجام شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.