قدس آنلاین – رها واعظی: فشار برای توسعه ی اینترنت ۵G از طرف سازندگان گوشی های هوشمند و یا شرکت های شبکه یی نیست، بلکه این تکنولوژی از طرف صنعت دیگری، برای توسعه مورد فشار قرار گرفته است.

فشار برای توسعه ی ۵G از طرف کمپانی های خودروسازی

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، با وجود اینکه اینترنت 5G و توسعه ی هر چه زودتر آن به نفع کمپانی های تولید گوشی های هوشمند و سایر تکنولوژی های مشابه است، اما نیروی محرکه ی جدید برای توسعه ی هر چه زودتر این تکنولوژی، نسل جدید فناوری های مربوط به خودرو و کمپانی های خودروسازی هستند.

صنعت خودرو و خودروسازی هوشمند، یکی از صنایعی است که به شدت نیاز به توسعه ی اینترنت 5G دارد.

تحقیقات در زمینه ی اینترنت همراه نشان می دهد که توسعه ی خودروها و ورود خودروهای هوشمند به دنیا، باعث افزایش استفاده از اینترنت همراه شده است و همین امر دلیل خوبی برای فشار آوردن به تکنولوژی 5G به منظور توسعه ی هر چه بیش تر می باشد.

5G فناوری اینترنت بی سیم قابل اطمینان، قوی و امنی است که دارای پوشش منطقه یی بیش تری می باشد و باعث می شود که تکنولوژی های هوشمند همیشه به شبکه متصل باشند و برای ایجاد سرگرمی و یا داشتن طیف گسترده یی از ویژگی های امنیتی بسیار لازم است.

به زودی این تکنولوژی، بیش از گذشته برای استفاده از خودروهای هوشمند و خودراننده مورد نیاز خواهد بود و توسعه ی آن باید زودتر از توسعه ی خودروهای هوشمند صورت گیرد.

این تکنولوژی در واقع هوش همراه اتومبیل های آینده یی نه چندان دور می باشد و باعث تجربه ی رانندگی سالم و ایمن در مقابله با سایر وسایل نقلیه می شود.

به همین منظور، یک شبکه ی قوی تر مورد نیاز است تا خودروهای خودکار و هوشمند بتوانند بر قوی بودن اتصال به آن تکیه کنند و روند عملکرد آن ها تسریع شود.

پیش بینی های فعلی نشان می دهد که تکنولوژی 5G در سال 2020 در دنیا راه اندازی خواهد شد و بنابراین برای استفاده از آن در وسایل نقلیه ی هوشمند نسل آینده باید منتظر ماند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.