قدس آنلاین یزد - استاندار يزد گفت: ضروري است فرهنگ نماز در جامعه گسترش يابد و اين فريضه ديني در بين نسل نوجوان و جوان ما نهادينه شود

 فرهنگ نماز  بین نسل نوجوان و جوان باید  گسترش پیدا کند

 به گزارش قدس آنلاین از یزد ، سید محمد ميرمحمدي در دیداربا، قائم‌مقام ستاد اقامه نماز كشور، ضمن تسليت شهادت شيخ نمر توسط رژيم آل سعود اظهار داشت: بايد با مشاركت مردم و تشکل‌های غيردولتي در زمينه گسترش و ترويج فرهنگ نماز در جامعه تلاش کرد.

وی افزود: نماز داراي سه وجه شكلي، مفهومي وایمانی است كه در وجه شكلي نماز مشكلي نداريم و همه مسائل ظاهري اين فريضه ديني را رعايت می‌کنیم اما در وجه مفهومي نماز تا حدودي دچار مشكل هستيم.

ميرمحمدي تصريح كرد :در وجه ايماني نماز نيز بايد تغييراتي در خود انجام دهيم زيرا زمانی که ما اقامه نماز می‌کنیم نبايد هيچ سخن، حركت و رفتاري كه مغاير با احكام الهي باشد را مرتكب شويم.

استاندار يزد خاطرنشان ساخت : اگر در وجه ايماني نماز، خود را به مفاهيم اصلي اين فريضه ديني نزديك كنيم، از کوچک‌ترین رفتار و حرف نادرستي پرهيز و نماز را با خلوص نيت و ايمان كامل اقامه می‌کنیم.

وی گفت: آراستگي و نظافت مساجد و مکان‌های اقامه نماز از اهميت بالايي برخوردار است و در اين زمينه نيز بايد به‌صورت شايسته به‌ظاهر مساجد رسيدگي و فضاهاي اقامه نماز آراسته باشد كه مردم درس نظم، نظافت و آراستگي را از مساجد فرابگیرند.

میرمحمدی افزود: يكي از مهم‌ترین لازمه‌های ترويج و گسترش فرهنگ نماز در جامعه كار كارشناسي و آسیب‌شناسی در این زمینه است که ضروری است  با مشاركت مردم و تشکل‌های غيردولتي اين فريضه ديني را در بين نسل نوجوان و جوان ترويج دهيم.

وي تصریح کرد : نماز فریضه‌ای نيست كه به‌اجبار و زور از جوانان بخواهيم آن را انجام دهند، زيرا اگر كاري جنبه اجباري پيدا كند، جوان باروحیه‌ای كه دارد در جبهه مخالفت برمی‌آید.

این مسئول ادامه داد : آن مسئله‌ای كه جوانان را از ما دور می‌کند، عدم صداقت، عدم تطابق گفتار و عمل و دورنگي برخي از بزرگ‌ترها است و اگر نوجوانان و جوانان مشاهده كنند كه ما در عين سفارش به اقامه نماز خود نيز به آن توجه ویژه‌ای داريم، به سمت نماز جذب می‌شوند

میرمحمدی بابیان اينكه مدارس و آموزش‌وپرورش بايد توجه بيشتري به تربيت ديني دانش آموزان داشته باشند گفت: يكي از مهم‌ترین نهادها براي بسترسازي اقامه نماز در بين كودكان، نوجوانان و جوانان آموزش‌وپرورش است.

وي در پايان سخنان خود خاطرنشان ساخت: در ارتباط با آشنا کردن فرزندانمان با مفاهيم اسلامي بايد از ظرفیت‌های مهدكودك و مدارس بهره‌گیری نماييم و مسير آموزش ديني كودكان و نوجوانانمان مانند گذشته با آموزش ديني آغاز شود.

گفتني است در پايان اين اجلاس از دستگاه‌های اجرايي، خادمين و فعالان در حوزه اقامه نماز با اهداي لوح تقدير و هدايايي تجليل شد.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.