معاون پژوهشی وزیر آموزش‌وپرورش از انتشار سالیانه یک‌هزار و ۱۵۰ عنوان کتاب درسی در کشور خبر داد.

سالیانه ۱۱۵۰ عنوان کتاب درسی در سطح کشور منتشر می‌شود

به گزارش قدس انلاین و به نقل از فارس،حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان عصر امروز در دیدار وزیر آموزش‌وپرورش با آیت‌الله نوری همدانی، با اشاره به فعالیت‌های علمی و پژوهشی آموزش‌وپرورش، اظهار کرد: روند فعالیت‌های پژوهشی آموزش‌وپرورش در راستای تولید محتوای اسلامی و بومی با جدیت در حال پیگیری است.

وی به وضعیت تولید محتوای آموزشی جدید در وزارت آموزش‌وپرورش اشاره کرد و افزود: روند تولید محتوای آموزشی بر مبنای نظریه اسلامی به پایه دهم رسیده است.

معاون پژوهشی وزیر آموزش‌وپرورش در ادامه سخنان خود گزارشی از روند چاپ و انتشار کتب درسی ارائه کرد و گفت: سالیانه یک هزار و 150 عنوان کتاب درسی در شمار 120 میلیون نسخه در کشور منتشر می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین 35 عنوان مجله ویژه دانش آموزان و معلمان مقاطع مختلف تحصیلی در کشور به شمار 40 میلیون نسخه چاپ می‌شود.

محمدیان با اشاره آموزش‌های ضمن خدمت معلمان مقاطع مختلف تحصیلی بیان کرد: هرساله 300 عنوان کتاب در خصوص روش تدریس برای معلمان کشور چاپ می‌شود.

وی در خصوص آموزش‌های فوق‌برنامه و عمومی دانش‌آموزان گفت: در بخش اطلاعات عمومی دانش آموزان نیز سالیانه 3 هزار و 500 عنوان کتاب در کشور منتشر می‌شود.

معاون پژوهشی وزیر آموزش‌وپرورش از انتشار 10 جلد کتاب فرهنگ‌نامه قرآنی برای دوره متوسطه خبر داد و افزود: این کتاب در ماه رمضان امسال در کشور منتشر می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه دو جلد دانشنامه نهج‌البلاغه امسال در کشور منتشر شد، گفت: دو جلد دانشنامه صحیفه سجادیه همزمان با ماه شعبان در کشور منتشر می‌شود.

محمدیان به فعالیت‌های بین‌المللی آموزش‌وپرورش اشاره کرد و افزود: در این خصوص برنامه‌ریزی‌هایی برای اشتراک تجارب با کشورهای مختلف صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون تجارب آموزشی و پژوهشی خود را با برخی از کشورهای منطقه از جمله پاکستان و لبنان به اشتراک گذاشته‌ایم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.