قدس آنلاین- یزد : استاندار يزد گفت: ضروري است كارگروه توسعه صادرات استان و اتحاديه صادركنندگان در كنار بازارهاي سنتي موجود، بازارهاي جديد و كشورهاي هدف را براي جلب اعتماد مشتريان در دوران پساتحريم شناسايي كنند

بازارهاي جديد صادرات در دوران پساتحریم شناسايي شود

 به گزارش قدس آنلاین از یزد ، سید محمد ميرمحمدي  دركارگروه توسعه صادرات استان بابیان اينكه بايد به دنبال شناسايي بازارهاي جديد و توليد محصولات متنوع باشيم اظهار داشت: شايسته است در دوران پساتحريم بر اساس نياز كشورها، دسترسي راحت به محصولات، تقويت مناسبات سياسي و فرهنگي و بهبود روابط تجاري محصولات خود را به كشورهاي جديد صادر كنيم و بر اين اساس به جلب اعتماد مشتريان خود بپردازيم.

وی افزود: اين اعتمادسازي با توليد محصولات باکیفیت و مرغوب، مطابق استانداردهاي بین‌المللی و باقیمت تمام‌شده متعادل امکان‌پذیر است و تحقق اين مهم در صورتي امکان‌پذیر است كه به كشورهاي بازار هدف نگاه بلندمدت داشته باشيم و از نگاه مقطعي و کوتاه‌مدت در صادرات محصولات خود پرهيز كنيم.

این مسئول  تصریح کرد :  بايد آمار و اطلاعات این حوزه به‌صورت شفاف، روشن، دقيق و با برنامه مدون ارائه گردد و به‌گونه‌ای باشد كه از برداشت‌های غلط يا هر برداشت ديگري از اين آمار جلوگيري شود.

ميرمحمدي با اشاره به بررسی موضوع برگزاري نمايشگاه اختصاصي جمهوري اسلامي ايران توسط استان يزد در كشور هند گفت: كشور هند، كشوري پهناور و با جمعيتی است و در ستوه مختلف داراي بازار قابل‌توجهی است.

استاندار خاطرنشان ساخت : اينكه توسط استان يزد در كشور هند نمايشگاه اختصاصي برگزار شود و استان‌های ديگر نيز با هماهنگي يزد محصولات صادراتي خود را در اين نمايشگاه ارائه دهند امتياز خوبي است اما لازم است در اين رابطه اقدامات اساسي و برنامه‌ریزی‌های مدوني انجام شود.

وي در پايان سخنان خود نقش اتحاديه صادركنندگان استان را در برقراري روابط تجاري با كشورهاي ديگر و شناسايي بازارهاي هدف جديد براي توسعه صادرات استان، نقشي مؤثر دانست و تصريح كرد: اتحاديه صادركنندگان با همكاري كارگروه توسعه صادرات و انجمن‌های مختلف صنعتي می‌تواند گام‌های مؤثري در حوزه صادرات استان بردارد.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نيز در اين جلسه ضمن ارائه گزارش عملكرد تجارت خارجي استان در مدت 9 ماهه سال جاری گفت: عمده كالاهاي صادراتي استان در اين مدت كاشي، مقاطع فولادي، شيشه ساختماني، پسته و هيدروكربن بوده است.

محمدرضا علمدار يزدي افزود: كشورهاي عراق، افغانستان، پاكستان، هلند، تركيه، گرجستان و هند ازجمله كشورهايي هستند كه بيشترين صادرات استان به اين كشورها انجام‌شده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.