۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 335965

کارشناس مسئول شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی مشهد گفت: شش ماهه نخست امسال بیش از ۸۱ تن ماهی خوراکی در مشهد برداشت شده است.

برداشت ۸۱ تن ماهی خوراکی در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا فیروزی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:27 تن از این میزان ماهی سرد آبی و بقیه ماهیان گرم آبی هستند.
وی با بیان اینکه از مجموع انواع ماهیهای سردآبی تنها ماهی قزل آلا در خراسان رضوی پرورش داده و تولید می شود، اظهار کرد: دو نوع ماهی گرم آبی شامل آمور و کپور بیشتر در این استان پرورش داده می شود.
وی بیان کرد: بیشترین میزان برداشت ماهی در نیمه دوم هر سال رقم می خورد بنابراین میزان تولیدات در نیمه پایانی سال جهشی و با رشد چشمگیر همراه است.
این مسئول گفت: در سال گذشته در تولید ماهی قزآلا(سردآبی) 260 تن تولید در 20 مرکز تولید شامل 9 مزرعه پرورش ماهی و 11 استخر دو منظوره کشاورزی در مشهد ثبت شده است.
فیروزی افزود: در تولید ماهی گرم آبی نیز مشهد در سال گذشته مجموعا 82 تن ماهی در 61 مرکز شامل منابع آبی و استخر ذخیره آب کشاورزی تولید داشته است.
کارشناس مسئول شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی مشهد بیان کرد: مشهد با 358 تن تولید ماهی خوراکی در سال گذشته رتبه چهارم را در استان کسب کرده است.
هم اکنون هزار و 135 مرکز پرورش ماهی گرم آبی و سردآبی در استان خراسان رضوی فعالیت دارند که در مجموع سالانه 5870 تن ماهی در این مراکز تولید می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.