وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات در یکی از شبکه های اجتماعی به طرح چند موضوع درباره تشعشعات آنتن های تلفن همراه، اینترنت اشیا و ایجاد شورای راهبردی آن و تجاری سازی نتایج تحقیق ها در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات پرداخت.

گزارش واعظی در شبکه اجتماعی از «اینترنت اشیا» و تشعشعات آنتن های تلفن همراه

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، محمود واعظی در شبکه اجتماعی کلوب درباره نخستین موضوع افزود: شبکه اندازه گیری شدت امواج مغناطیسی در همه مناطق تهران اجرایی خواهد شد.
وی نوشت: براساس نتایج اندازه گیری های انجام شده و اعلام نظر دفتر امور حفاظت در برابر اشعه سازمان انرژی اتمی ایران در سال جاری، موردی مبنی بر غیر استاندارد بودن حدود پرتوگیری آنتن ها گزارش نشده و نتایج همه اندازه گیری ها پایین تر از حد مجاز بوده است.
واعظی افزود: با هدف نظارت هر چه بهتر بر تشعشعات آنتن ها و فرهنگ سازی در این خصوص، علاوه بر مواردی از قبیل شناسنامه دار کردن دکل ها که تاکنون کاربردی شده اند، قرارداد طراحی، خرید، نصب و راه اندازی شبکه اندازه گیری شدت امواج مغناطیسی در همه مناطق تهران به عنوان پایلوت منعقد شده است.
وی تاکید کرد: تاکنون طراحی شبکه، مکان یابی سایت ها، تحویل و آزمایش بخش اول تجهیزات انجام شده است.
پیش از این غلامرضا داداش زاده معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز گفت: بر پایه آخرین گزارش ها، تشعشع آنتن های بی.تی.اس( BTS) تلفن همراه در کشور، پایین تراز حد استاندارد است.
با توجه به افزایش کاربران تلفن همراه در کشور، آنتن های زیادی توسط اپراتورهای تلفن همراه در سطح شهر تهران نصب شده که عده ای معتقدند تششع این آنتن ها سلامتی شهروندان را به خطر انداخته است.

** اینترنت اشیا مفهومی جدید در فناوری اطلاعات و ارتباطات
وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات اینترنت اشیا و توجه جهانی به آن را اشاره کرد و نوشت: اینترنت اشیا مفهومی تازه در فناوری و ارتباطات است که در آن برای هر موجودی اعم از انسان، حیوان و اشیاء قابلیت ارسال داده از طریق شبکه ارتباطی اینترنت، فراهم است.
وی افزود: فرآیند ارسال داده ها در فناوری اینترنت اشیاء بدین ترتیب است که به سوژه مورد نظر یک شناسه یکتا و یک پروتکل اینترنتی تعلق می گیرد که داده های لازم را برای پایگاه داده مربوطه ارسال می کند. داده هایی که توسط ابزارهای مختلف از قبیل گوشی های تلفن همراه و انواع رایانه ها و تبلت ها قابل مشاهده خواهند بود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: طبق روندی که اینترنت و ابزارهای آن در حال پیشرفت است فراگیر شدن پدیده ای به نام اینترنت اشیا امری اجتناب ناپذیر است و بزودی کشورهای دنیا به دلیل عقب نماندن از شتاب توسعه جهانی و رفع نیازهای مرتبط با این حوزه و ایجاد زمینه های رفاه و آسایش به این حوزه روی می آورند.
وی نوشت: طراحی دستگاه های مختلف با امکان برقراری ارتباط بی سیم با هدف رهگیری و کنترل از طریق اینترنت و یا حتی یک برنامه ساده مخصوص گوشی های هوشمند، فناوری اینترنت اشیا را ایجاد می سازد.

** تشکیل شورای راهبری اینترنت اشیا
واعظی در ادامه افزود: به منظور همگامی با توسعه اینترنت و ابزارهای مربوط به آن در ایران، شورای راهبری طرح اینترنت اشیاء تشکیل شد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نوشت: نخستین نشست این شورای راهبری روز پنجشنبه تشکیل شد و در این نشست بر اهمیت اجرای طرح اینترنت اشیاء برای بالابردن بهره وری در کشور تاکید و مقرر شد تا در طول پنج سال، یک پارک اینترنت اشیاء برای هماهنگی و اثربخشی همه فعالیت های مرتبط در کشور ایجاد شود.

** تجاری سازی دستاورد های پژوهشی
وی درباره تجاری سازی نیز نوشت: یکی از اهداف وزارت ارتباطات، تجاری سازی دستاوردهای تحقیقاتی پژوهشگاه این وزارت است و این مهم در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: پیاده سازی نظام نوآوری در کشور، نیازمند توجه و همکاری همه ذینفعان و بازیگران زیست بوم فناوری و نوآوری است که پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در تلاش برای نقش آفرینی پررنگ در این حوزه است.
واعظی تاکید کرد: توسعه خلاقیت و خلق نوآوری، نیازمند نظامی است که فرآیندهای مختلفی را دربرمی گیرد که از جمله آن، اشاعه فرهنگ نوآوری، آماده سازی و ایجاد بستری مناسب برای خلق ایده و توسعه محصول و همچنین وجود زیرساخت های قانونی برای حمایت از حقوق مالکیت فکری و تشویق پژوهشگران به ارائه فعالیت های نوآورانه است.
وزیرارتباطات نوشت: فعالیت های متعددی با احیای دفتر انتقال دانش فنی و ارتباط با صنعت در پژوهشگاه ارتباطات، برای پیاده سازی نظام نوآوری و تحقق اهداف نقشه جامع علمی کشور، در کنار سیاست های علم و فناوری ابلاغی مقام معظم رهبری انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.