قدس / مهناز خجسته نیا: اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در اطلاعیه ای نسبت به «کاهش محسوس دما»، بارش رگباری همراه با رعد و برق، بارش برف در نقاط سردسیر، کولاک، تشکیل مه، وزش باد شدید، لغزندگی و اختلال در شبکه حمل و نقل به مدیریت بحران استان هشدار داد.

سرما، کولاک، آبگرفتگی و باد شدید در خراسان رضوی

طبق این اطلاعیه، نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی نشان دهنده نفوذ و گسترش سامانه ناپایدار جوی در خراسان رضوی است.
براین اساس محاسبات هواشناسی نشان می‌دهد فعالیت این سامانه به صورت بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق( با احتمال بارش تگرگ) از نیمه غربی استان آغاز و با گسترش آن بیشتر نقاط استان تحت تاثیر این سامانه، شاهد بارش خواهند بود. پیش بینی می‌شود با توجه به رگباری بودن بارش‌ها، احتمال آبگرفتگی و ایجاد روان آب طی فعالیت این سامانه بویژه در نیمه غربی و نوار شمالی استان وجود داشته باشد.
در ادامه این اطلاعیه آمده است، امروز وزش باد در سطح استان شدید و در برخی نقاط بویژه در نوار شرقی  و نیمه جنوبی شدید خواهد بود. از اواخر وقت امروز نیز بارش‌ها در نقاط سردسیر استان به صورت بارش برف پیش‌بینی شده است.
این اطلاعیه می‌افزاید، از امروز روند کاهش محسوس دما در سطح استان نیز آغاز و تا صبح سه شنبه ادامه یافته، به طوری که دمای روز دوشنبه به طور میانگین بین 10 تا 12 درجه (بویژه در دمای حداکثر روزانه) نسبت به اوایل هفته کاهش خواهد یافت. برپایه این پیش‌بینی، احتمال اختلال در شبکه حمل و نقل استان به دلیل بارش باران و برف، لغزندگی، وزش باد، کولاک و تشکیل مه و کاهش دید دور از انتظار نیست.
دامنه زمانی این سامانه تا قبل از ظهر سه شنبه هفته جاری است. گفتنی است بیشترین حجم بارش‌ها برای شهرستان‌های درگز، قوچان، چناران، کلات، کاشمر، نیشابور، سبزوار، جوین، جغتای، نواحی شمالی شهرستان مشهد، فریمان و تربت حیدریه پیش بینی می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.