اگرچه مدیرمسئول روزنامه کیهان نوشته بود «یکی از اعضای برجسته هیأت‌رئیسه مجلس خبرگان در تماس با فرزند محترم یادگار امام(ره) از وی برای حضور در آزمون دعوت کرده است» اما این موضوع از سوی پنج عضو هیأت‌رئیسه خبرگان تکذیب شد.

رئیس واعضای هیات رئیسه مجلس خبرگان: تماسی با سیدحسن خمینی در باره شرکت درآزمون نداشتیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از شرق،در همین رابطه آیت‌الله سیداحمد خاتمی گفت: «بنده در هیچ زمینه‌ای با ایشان تماس تلفنی نداشته‌ام». آیت‌الله موحدی‌کرمانی هم گفت: «هیچ تماسی درمورد دعوت از حاج‌حسن‌آقا جهت شرکت در امتحان با ایشان برقرار نکرده‌ام». دفتر آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی هم در پاسخ به این پرسش انتخاب، اعلام کرده است: «در ماه‌های اخیر هیچ تماس تلفنی میان معظم‌له و یادگار امام صورت نگرفته است».

آیت‌الله دری نجف‌آبادی هم چنین گفته است: «مسئله دعوت از حاج‌حسن‌آقا ارتباطی به بنده ندارد و بنده با ایشان تماسی نگرفته‌ام. البته نظر بنده این است که ایشان لزومی نداشت در امتحان شرکت کنند ولی نظر نهایی با شورای نگهبان است». و درنهایت یکی از نزدیکان آیت‌الله حسینی‌بوشهری هم این‌گونه گفته است: «این مسئله ارتباطی با ایشان ندارد که بخواهند دراین‌زمینه سخن بگویند و تماس برقرار کنند».

اما شاید مهم‌ترین تکذیبی که در‌این‌باره صورت گرفت، تکذیب تماس تلفنی حجت‌الاسلام رئیسی و توضیح آیت‌الله یزدی رئیس مجلس خبرگان دراین‌باره است. به گزارش انتخاب، يكى از نزديكان آيت‌الله يزدى در گفت‌وگويى كوتاه اعلام كرد: «آيت‌الله يزدى قصد داشتند با سيدحسن خمينى تماس بگيرند اما منصرف شدند و تماسى برقرار نشد».

او در پاسخ به اين سؤال كه آيا آيت‌الله يزدى در آن مكالمه مى‌خواسته‌اند از يادگار امام برای شركت در آزمون دعوت كنند؟ گفت: «نمى‌دانم، بنده صرفا مى‌دانم كه آيت‌الله يزدى مى‌خواستند تماس بگيرند ولى منصرف شدند».

دفتر سيدحسن خمينى هم با تأييد اين خبر گفت: روز دوشنبه (یک روز قبل از برگزاری آزمون اجتهادی) از دفتر آيت‌الله يزدى تماسى حاصل شد ولى وقتى مى‌خواستيم ميان ايشان و حاج‌حسن آقا ارتباط تلفنى را وصل كنيم، دفتر آيت‌الله يزدى اعلام كرد ايشان منصرف شده‌اند و فرموده‌اند: مشكلى بوده كه رفع شده است. اين عضو دفتر نوه امام اعلام كرد پس از آن تماس، ديگر هيچ تماسى ميان اين دو بزرگوار رخ نداده است.

همچنین، حجت‌الاسلام رئيسى، عضو ديگر هيأت‌رئيسه خبرگان، هم دراین‌باره گفت: بنده در زمينه دعوت از حاج حسن آقا هيچ‌گونه اقدامى نكرده‌ و با ايشان تماس نگرفته‌ام.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.