قدس آنلاین- تبریز: شهردار تبریز گفت: مهم‌ترین موضوع در خصوص جایگاه فراملی گردشگری تبریز، مدیریت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برنامه‌ها است.

توسعه شاخص های گردشگری نیازمند مدیریت واحد نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، صادق نجفی در «نشست هم‌اندیشی برنامه‌های تبریز، پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018» با بیان این مطلب، افزود: با طرح مباحث فضایی و تعیین‌تکلیف دستگاه‌های اجرایی برای هم در جلسات مختلف، نمی‌توانیم به توفیقی در این موضوع دست بیابیم.

وی تصریح کرد: راهکارهای بحث‌شده در موضوعات مختلف گردشگری، باید قابلیت عملیاتی داشته باشند. در این راستا برنامه‌ریزی‌ها باید مطابق با منابع و امکانات، و در یک چشم‌انداز مشخص، اولویت‌بندی شود.
شهردار تبریز با اشاره به ابعاد نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برنامه‌های گردشگری متذکر شد: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، با توجه به ساختار و برنامه‌های محتوایی خود می‌تواند عهده‌دار برنامه‌های نرم‌افزاری باشد. در این صورت بدیهی است که عموم دستگاه‌های اجرایی، در کنار این سازمان، برنامه‌های محتوایی حوزه گردشگری را پیگیری کنند.
دکتر نجفی در خصوص بحث‌های سخت‌افزاری حوزه گردشگری، تاکید کرد: با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ویژه مدیریت شهری تبریز در دو سال گذشته، شهرداری می‌تواند هدایت برنامه‌های ساختاری را عهده‌دار شود. سایر دستگاه‌های اجرایی نیز می‌توانند وظایف مشخصی را در کنار این مجموعه پیگیری کنند.
وی اضافه کرد: در هر حال معتقدم در هر دو بخش، نیازمند سیاستگذاری‌های واحد هستیم، در غیر این صورت، تلاش‌های دستگاه‌های مختلف اجرایی، جز اتلاف زمان منابع و موازی‌کاری، ثمری نخواهد داشت.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.