با از دست رفتن امید بازار از افزایش قیمت نفت، قیمت این کالای اساسی نزدیک به ۳ درصد از ارزش خود را امروز از دست داد و بشکه‌ای ۳۲.۵۴ دلار فروخته شد.

امید بازار نفت برای افزایش قیمت رنگ باخت/ قیمت نفت برنت بار دیگر ۳۲ دلاری شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس، قیمت جهانی نفت به علت کندی اقتصاد چین که چشم‌انداز تقاضا را کاهش داد، بیش از 3 درصد کاهش یافت و با از دست رفتن اعتقاد تاجران به بهبود چشمگیر بازار، آنها در حال معامله برای قیمت‌های پایین‌تر هستند.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 1.01 دلار (3 درصد) کاهش 32.54 دلار فروخته شد. نفت خام آمریکا نیز با 85 سنت (2.5درصد) کاهش 32.31 دلار معامله شد.

به دنبال کم رنگ شدن امیدها برای افزایش قیمت نفت، سفته‌بازان بازار نفت معاملاتی با پیش‌بینی کاهش قیمت انجام می‌دهند و این نوع معاملات به بالاترین میزان در هفته گذشته رسیده است.

بر اساس گزارش هفتگی از آژانس دولت آمریکا، سفته بازان این معاملات خود را به کمتر از 50 هزار قرارداد معادل 50 میلیون بشکه کاهش داده‌اند.

تحلیلگران به رکود چین که سبب کاهش ارزش یوآن شد و دو توقف اضطراری در بازارهای بورس در هفته گذشته به عنوان دلایل اصلی کاهش قیمت نفت و کالاهای اساسی اشاره می‌کنند.

سنگاپور اکسچنج اعلام کرد: «روند چین عامل اصلی تعیین قیمت کالاهای اساسی است... با کند شدن اقتصاد داخلی، تشدید فشارهای ضدتورمی، افزایش خروج سرمایه، افزایش ریسک‌های اعتباری، تدوام عامل ضد فساد در سراسر این کشور و افزایش نرخ بهره آمریکا، احتمالا دلایل زیادی برای بی‌ثباتی وجود دارد.»

کاهش امروز بر کاهش10 درصدی قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا در هفته گذشته افزود. تاجران و سرمایه‌گذاران متعجبند که تا چه اندازه و تا چه زمانی این کاهش قیمت‌ها ادامه خواهد یافت. گلدمن ساکس پیش‌بینی کرد که قیمت نفت می‌تواند تا 20 دلار در هر بشکه کاهش یابد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.