قدس/ زندگی/ مرتضی روشنی : در روزگاری که بیشتر شرکت‌های سازنده تلفن همراه دیگر گوشی هایی زیر پنج اینچ را تولید نمی کنند یا کمتر تولید می‌کنند، برند هوآوی هم با معرفی سری «میت۸» وارد رقابت با فبلت‌های قدرقدرت بازار همچون سری نوت سامسونگ و یا فبلت های مایکروسافت شده و جنگجوی تازه واردش رابه میدان فرستاده است.

نگاهی کوتاه به فبلت جدید هوآوی/ جنگجوی تازه وارد

 صفحه نمایش 6 اینچی
شرکت چینی برای میت هشت صفحه نمایش 6 اینچی با رزولوشن فول اچ دی درنظر گرفته که 368 پیکسل در اینچ تراکم دارد و از فناوری جدید
 آی پی اس ال سی دی بهره می‌برد. همچنین هوآوی از نسل چهارم شیشه های گوریلا که مقاومت بالا و کارایی بهتری دارد، در این تلفن استفاده کرده است.
این صفحه را می‌توانید مقایسه کنید با لومیا 950 ایکس ال که با 7/5 اینچ، تراکم پیکسلی 515 دارد یا نوت پنج سامسونگ که با داشتن صفحه نمایش هم اندازه لومیا از تراکم پیکسلی 518 برخوردار است و از طرفی این دو رقیب از رزولوشن 2560 در 1440 پیکسل بهره می‌برند.

 چیپست کرین 950
هوآوی البته برای این فبلت چیپست کرین 950 را درنظر گرفته که بسته به مدلی که خریداری کنید، فرکانس آن روی 8/1یا 3/2 گیگاهرتز تنظیم شده، اما هر دو مدل دارای هشت هسته مجازی هستند و تنها تفاوتشان در سرعت پردازنده است. گرافیک این گوشی نیز برعهده چیپست مالی تی 880 است. چینی ها همچنین این فبلت را در دو مدل حافظه 32 یا 64 گیگابایت ارایه می‌کنند که مدل 64گیگاباتی در مقایسه با مدل دیگر، از یک گیگابایت حافظه رم بیشتر برخوردار است، اما باید بدانید که هر دو مدل کارت های جانبی حافظه تا ظرفیت 128گیگابایت را پشتیبانی می‌کنند.
 دوربین سلفی 8 مگ
هوآوی برای اینکه از نظر عکاسی نیز مشتریان خود را راضی نگه دارد، برای میت هشت یک دوربین 16مگاپیکسلی که سنسوری به بزرگی 8/2/1 دارد، تهیه کرده تا بتواند عکسهای قابل قبولی را ثبت کند. البته این سنسور بازهم در برابر رقبایی همچون نوت و لومیا کوچک است، زیرا نوت پنج از سنسور 6/2/1 اینچی برخوردار است و لومیا نیز از سنسور 4/2/1 .
ضمن اینکه هر دو رقیب هوآوی می‌توانند تصاویر با کیفیت 4K را با نرخ 30 فریم در ثانیه فیلمبرداری و تهیه کنند، اما میت هشت تنها قادر است تصاویر فول اچ دی با نرخ 60 فریم را تهیه کند. اگرچه در این قسمت هوآوی بازنده میدان است، اما از نظر دوربین دوم و در اصطلاح امروزی سلفی، می‌تواند تصاویری با رزولوشن بهتر به شما ارایه کند، زیرا از یک دوربین هشت مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری فول اچ دی برخوردار است.
 یک باتری بی‌نظیر
اما مهم‌ترین شاخصه و مزیتی که می‌توان برای این گوشی در مقایسه با دو رقیب دیگر درنظر گرفت، باتری آن است.
هوآوی برای فبلت خود یک باتری چهار هزار میلی آمپری را تهیه کرده که ظرفیت اسمی 528 ساعت مکالمه بر روی شبکه سه جی را به کاربر می‌دهد. البته اینکه در عمل و واقعیت این ظرفیت چقدر است، باید منتظر بازخوردهای کاربران باشیم، ولی از نظر علمی این ظرفیت بیشتر، امکان استفاده بیشتر تلفن را در مقایسه با لومیا و نوت پنج به شما
می‌دهد.
بد نیست بدانید که باتری لومیا 950 ایکس ال سه هزار و 340 میلی آمپر و باتری نوت پنج سه هزار میلی آمپر است که در تست‌های سایت‌های معتبر به ترتیب 47 و 85 ساعت دوام باتری را کسب
کرده‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.