قدس آنلاین: رئیس حوزه هنری اصفهان گفت: یکی از ضعف‌های بزرگ سینمای کشور ما انعکاس تلخی‌های جامعه و عدم پرداختن به بخش‌های روشن و شاد است.

انعکاس تلخی‌های جامعه ضعف بزرگ سینمای ایران است

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، مهدی سیدین‌نیا با بیان این مطلب تصریح کرد: از آنجا که فیلم‌های جشنواره فجر نیاز به پشتیبان مالی دارند هنوز وضعیت اکران فیلم‌های جشنواره در اصفهان مشخص نیست.

وی افزود: این فیلم‌ها یا باید اسپانسر خصوصی داشته باشد یا توسط دولت بخشی از هزینه اکران آن‌ها پرداخت شود که این بخش، نیاز به حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد.

رئیس حوزه هنری اصفهان ضمن اعلام آمادگی برای اکران فیلم جشنواره فجر و حتی جشنواره عمار گفت: سینماهای حوزه هنری مشکلی برای میزبانی ندارند، در رابطه با جشنواره فیلم عمار از آنجا که سیاست مسئولان برگزار کننده بر مردمی و خودجوش بودن اکران فیلم‌ها بوده است تقاضا برای اکران نداشته‌ایم.

وی با اشاره به وجود درون مایه تلخ و ناامیدکننده در فیلم‌های امسال جشنواره تصریح کرد: معمولا فیلم‌ها برآیند جریان جامعه هستند و باید اعتراف کنیم وضعیت فرهنگ نابسامانی است و نابهنجاری‌ها خودش را در فیلم‌نامه‌ها و جشنواره‌ها نشان می‌دهد.

سیدین‌نیا اضافه کرد: البته یکی از ضعف‌های بزرگ سینمای کشور ما انعکاس تلخی‌های جامعه و عدم پرداختن به بخش‌های روشن و شاد است.

وی در ادامه به استقبال خوب مخاطبان از انیمیشن ایرانی شاهزاده روم اشاره داشت و افزود: شاهزاده روم شاهد اقبال خوبی بوده و در حال حاضر روی پرده سینمای خانواده در حال اکران است.

رئیس حوزه هنری اصفهان با انتقاد از آموزش و پرورش بیان داشت: اداره آموزش و پرورش قصد داشت این انیمیشن را در سینما فرهنگ وابسته به این نهاد ویژه دانش آموزان اکران کند که تهیه‌کننده شاهزاده روم قبول نکرد؛ این موضوع غیرحرفه‌ای دانش‌آموزان اصفهانی را از دیدن این اثر فاخر بومی محروم کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: سهم اصفهان در میزان فروش انیمیشن شاهزاده روم 200 میلیون تومان است؛ این میزان بدون در نظر گرفتن سانس‌های اختصاصی در شهرستان‌های اطراف اصفهان است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.