قدس آنلاین:رئیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی خراسان شمالی گفت : در حال حاضرهزار و ۲۷۰ پرونده سرطان در استان ثبت شده که ۱۱۸ بیمار سرطانی در حال شیمی درمانی و پرتو درمانی هستند.

آمار سرطان در خراسان شمالی رو به افزایش است

سید حمید حریری در گفتگو با قدس آنلاین از بجنورد، اظهار داشت : از این تعداد بیمار 475 نفر زن و حدود 83 نفر کودک زیر 17 سال هستند.

وی با بیان اینکه آمار سرطان در خراسان شمالی در حال افزایش است ، افزود : این انجمن به دنبال توسعه روشهای تشخیص زود هنگام سرطان است که امیدواریم با همکاری دستگاههای اجرایی استان بتوانیم آمارسرطان را کاهش دهیم.

وی خاطر نشان کرد : در این انجمن 5 پزشک متخصص و فوق تخصص فعالیت می کنند و این انجمن سال گذشته به عنوان انجمن برتر کشور شناخته شد.

وی عدم وجود پزشک آنکولوژی کودک ، کمبود رادیوتراپی و مراکز شیمی درمانی ، هزینه های بالای دارویی ، نبودآسایشگاه برای بیماران سرطانی در مشهد و تهران  و عدم تجهیز مراکز دولتی را از مشکلات موجود این بیماران عنوان کرد.

رئیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی خراسان شمالی در بخش دیگری به برگزاری نمایشگاه عکس در شهرستان بجنورد اظهار داشت :خیران و نیکوکاران استان در نمایشگاه عکس ۱۷۰ میلیون ریال به کودکان سرطانی استان کمک کردند.

وی افزود : نمایشگاه عکس به‌منظور حمایت از کودکان مبتلابه سرطان برپاشده بود که مورد استقبال چشمگیر خیران قرار گرفت و در یک هفته فعالیت نمایشگاه، شمار زیادی از مردم به عضویت انجمن عطوفت درآمدند.

وی تصریح کرد :به دنبال برپایی نمایشگاه مزبور، قشرهای مختلف مهندسان، پزشکان و هنرمندان برای کمک و حمایت از کودکان مبتلابه سرطان اعلام آمادگی کردند.

وی یادآور شد: امید می‌رود این نوع‌دوستی و حمایت از نیازمندان به‌ویژه بیماران در میان مردم اشاعه یابد و بخشی از هزینه‌های بالا و طاقت‌فرسای درمان سرطان توسط نیک اندی‌شان جبران شود.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.