پیشنهاد سردبیر

معاون اقتصادی شهردار مشهد گفت: سرمایه‌های خرد مردم در قالب وام‌های ۵ تا ۲۰میلیونی در اختیار آنان قرار می‌گیرد تا برای مشارکت در پروژه‌های کلان شهر مشهد سرمایه‌گذاری شود

اعطای وام‌ به شهروندان برای مشارکت در پروژه‌های شهری مشهد

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا مزجی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: سرمایه‌های خُرد مردم در قالب وام‌های 5 تا 20 میلیونی در اختیار آنان قرار می‌گیرد تا برای مشارکت در پروژه‌های کلانشهر مشهد سرمایه‌گذاری شود.

وی با اشاره به اینکه اصل و سود این وام‌ها از سوی بانک مرکزی و بانک عامل تضمین شده است، افزود: سود 24 درصد به افراد تعلق می‌گیرد و سود قطعی و اصل پول نیز در پایان یک دوره 5 ساله پرداخت وام از سوی شهروندان در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

معاون اقتصادی شهردار مشهد با اشاره به اینکه سقف بازپرداخت وام 20 میلیون تومانی، 350 تومان است، خاطر نشان کرد: بسته به نوع و میزان توانایی پرداخت اقساط، افراد می‌توانند برای دریافت وام به بانک‌های عامل مراجعه کنند.

وی دوره بازپرداخت اقساط را 5 ساله عنوان کرد و گفت: افراد می‌توانند از بهمن‌‎ ماه سال جاری با مراجعه به دفاتر پیشخوان نسبت به دریافت این وام و مشارکت در طرح‌های شهری اقدام کنند.

مزجی ادامه داد: کارکنان نهادها، دستگاه‌ها، شرکت‌ها، کارخانجات و ... می‌توانند با معرفی و تایید بخش اداری خود در داشتن توانایی لازم برای پرداخت وام، در طرح بارش باران شرکت کنند.

معاون اقتصادی شهرداری مشهد با بیان اینکه وام‌ها با سود بانکی حداکثر 2 درصد در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد، گفت: بانک عامل مبالغ وامی که از سوی شهروندان درخواست می‌شود، به نیابت آنان در اختیار شهرداری قرار می‌دهد و مردم در سود پروژه‌ها با شهرداری سهیم خواهند بود.

مزجی تصریح کرد: شورای شهر اجازه اجرای پروژه‌هایی با سود کمتر از 30 درصد را نمی‌دهد از این‌رو سود پرداختی شهرداری به مشارکت‌کنندگان در این طرح 24 درصد علی‌الحساب است و سود قطعی نیز در پایان به هر حساب تعلق می‌گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.