مدیرکل میراث‌فرهنگی خراسان رضوی گفت: افزایش ماندگاری زائران در دستور کار میراث فرهنگی خراسان رضوی است.

افزایش ماندگاری زائران در دستور کار میراث‌فرهنگی خراسان‌رضوی است

به گزارش قدس آنلاین و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی خراسان‌رضوی، حسین زارع صفت  با ارائه گزارشی از اقدامات و برنامه ریزی‌های انجام شده در زمینه ارائه خدمات به زائران و گردشگران با تاکید بر آمادگی کامل مجموعه دستگاه‌های متولی و عضو ستاد اجرایی خدمات سفر برای ارائه خدمات شایسته به زائران و گردشگران نوروزی اظهار داشت: در این زمینه برنامه ریزی‌ها و تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

وی افزود: درخواست من از روسای کمیته‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان این است که هرچه سریع‌تر جمع بندی برنامه‌های خود را به دبیرخانه ستاد ارائه کنند تا در زمان باقی‌مانده به نوروز 95 بتوانیم به یک برنامه واحد و جامع در خصوص خدمت رسانی به زائران و گردشگران دست یابیم.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های متعدد استان خراسان‌رضوی در هر سه حوزه ماموریت‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: برنامه ریزی‌ها و اقدامات باید به گونه‌ای باشد که تمامی ظرفیت‌های استان به ویژه در حوزه ماموریت‌های سه‌گانه این اداره کل به خوبی معرفی و مورد استفاده قرار گیرد.

زارع صفت با اشاره به سابقه تاریخی و تمدنی شهرستان‌های مختلف استان و نیز ظرفیت‌های موجود در هر شهر یادآور شد: این اداره کل با همکاری و هماهنگی فرمانداران شهرهای مختلف نسبت به تعیین یک شعار به عنوان برند برای هر شهرستان اقدام کرده که با تعیین هر برند برای هر کدام از شهرستان می‌توان از طرفیت‌های آن شهرستان به نحو مطلوب در ارائه خدمات به گردشگران استفاده کرد.

وی گفت: به عنوان مثال مشهد قبله دل‌ها، سبزوار دیار سربداران، قوچان مهد تمدن و فرهنگ، خواف دیار میراث‌های ماندگار، فریمان شهر اندیشه‌های مطهر وغیره از جمله شعارهای پیشنهادی این ادراه کل برای ایجاد یک برند برای هر شهرستان است که بسیاری از آنها مورد موافقت فرمانداران نیز قرار گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌رضوی همچنین با اشاره به اهمیت تبلیغات، اطلاع‌رسانی و آموزش به موضوع تولید محصولات فرهنگی ستاد اجرایی خدمات سفر به‌منظور راهنمایی هرچه بیشتر گردشگران نیز اشاره کرد و افزود: یکی از موضوعاتی که باید به ان توجه بیشتری شود تولید محصولات فرهنگی مانند کتابچه، بروشور، نقشه و سی دی به صورت واحد و منسجم و یک دست است به گونه ای که گردشگر با دریافت این تولیدات فرهنگی از هر کدام از دستگاه های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر به راحتی بتواند راهنمایی شود و اطلاعات لازم را به دست آورد.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از موضوعاتی که امسال و در نوروز 95 باید به آن در استان توجه بیشتری شود افزایش میزان ماندگار ی گردشگر و توقف وی در هر شهر و یا منطقه مقصد سفر اوست.

زارع صفت گفت: در کنار ارائه خدمات شایسته به گردشگر باید میزان توقف وی در هر شهر نیز افزایش یابد و این مهم با اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی به دست می‌آید و بر همین اساس فرهنگ میزبانی و فرهنگ پذیرش از مهمان باید بیش از پیش تقویت شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.