معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: طی سال زراعی ۹۳-۹۴ در مجموع ۹۰۰ هزار تن چغندر از کشتزارهای این استان برداشت شد.

برداشت ۹۰۰ هزار تن چغندر در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، نجفقلی صالحی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال 17 درصد رشد دارد.
وی گفت: در سال زراعی گذشته 750 هزار تن چغندر از سطح 16 هکتار کشتزار خراسان رضوی برداشت شده بود.
معاون سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: متوسط عملکرد و برداشت چغندر در هر هکتار از 42 تن در سال گذشته به 47 تن در سال زراعی جاری رسیده است.
وی ادامه داد: امسال برای نخستین بار 609 هکتار کشت پاییزه چغندر قند در خراسان رضوی انجام شد که برداشت محصول آن اردیبهشت ماه سال 1395 صورت می گیرد.
صالحی گفت: این روش که به عنوان تغییر الگوی کشت در دستور کار قرار دارد در شهرستانهای تربت جام، سرخس، تربت حیدریه، بردسکن، تایباد، خواف رشتخوار، سبزوار و جوین اجرا شده است.
وی افزود: با توجه به کمبود و مصرف بالای آب در فصل بهار کشت پاییزه موجب صرفه جویی آب در شهرستانهایی است که اقلیم آنها بخاطر دمای پایین و بارندگی بالا اجازه اجرای این کشت را می دهد.
سطح زیر کشت چغندر طی سال 1393 در خراسان رضوی 16 هزار هکتار، متوسط عملکرد آن در هر هکتار 42 تن و کل میزان محصول برداشتی 800 هزار تن بوده است.
ظرفیت تولید هشت کارخانه قند فعال در خراسان رضوی 20 هزار تن در سال است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.