پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین – رها واعظی: پس از دو تلاش قبلی موشک های SpaceX برای فرود در اقیانوس و شکست پروژه ها، اکنون قرار است یکی دیگر از موشک های SpaceX در اقبانوس فرود آید.

تلاش یکی دیگر از موشک های SpaceX برای فرود در اقیانوس آرام

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، پس از دو تلاش شکست خورده ی SpaceX، یکی دیگر از موشک های SpaceX، طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است بر روی یک سکوی شناور در اقیانوس، در روز 17 ژانویه فرود آید.

اولین پرواز موفقیت آمیز موشک Elon Musk از SpaceX در روز 21 ماه دسامبر سال 2015 انجام شد و راکت Falcon 9 آن بازگشت موفقیت آمیزی به زمین داشت.

فرود بر روی یک قایق شناور نیز در سال 2015 انجام شد، اما با شکست مواجه شد. پیش از آن نیز در ماه ژوئن، یکی از موشک ها بر روی زمین فرود آمد، اما بلافاصله منفجر شد.

اکنون SpaceX قرار است گام مهمی برای شرکت خود بردارد و امیدوار است که قادر باشد تا با خیال راحت بر روی یک قایق شناور در اقیانوس فرود آید.

این شرکت ساخت موشک های فضایی در حال کار بر روی فرود موشک ها در امن ترین نقطه بر روی زمین و با مصرف حداقل میزان سوخت می باشد.

موشک SpaceX قرار است که ماهواره ی نظارت بر اقیانوس ناسا با نام Jason-3 را به مدار بفرستد و پیش از بازگشت به زمین، مقدمات قرود هواپیمای بدون سرنشین آن بر روی یک کشتی در اقیانوس آرام فرآهم شود.

البته SpaceX از موشک مشابه Falcon 9 که آن را در دسامبر سال 2015 به فضا پرتاب کرد استفاده نخواهد کرد و قرار است Musk جایگزین آن شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.