شهردار مشهد گفت: وضع قانون برای انتخابات در صلاحیت شورای شهر نیست.

وضع قانون برای انتخابات در صلاحیت شورای شهر نیست

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، سیدصولت مرتضوی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وضع قانون برای انتخابات در صلاحیت شورای شهر نیست.

وی با اشاره به لایحه اعضای شورای شهر مبنی بر عدم فعالیت مدیران شهرداری که در انتخابات کاندیدا شده‌اند گفت: به استناد قانون اساسی وضع قانون در رابطه با انتخابات، انتخاب شوندگان و انتخاب کنندگان تنها برعهده مجلس شورای اسلامی است.

مرتضوی افزود: مدیران شهرداری در صورتی باید از سمت خود استعفا بدهند که در حوزه فعالیت خود کاندیدا شده باشند در غیر این صورت قانون هیچ مشکلی را متوجه آنها نمی‌داند.

وی خاطرنشان کرد: شهردار مشهد مقدس در تمامی کشور و شهرداران مناطق در حوزه فعالیت خود به هیچ عنوان نمی‌توانند کاندیدا شوند.

شهردار مشهد عنوان کرد: شورای شهر نمی‌تواند قانونی را وضع کند که حقوق اجتماعی اشخاص را سلب کند و در این باره ماده 28 قانون انتخابات شرایط افرادی را که باید در جریان انتخابات از سمت خود استعفا بدهند را به روشنی بیان کرده است.

مرتضوی تاکید کرد: کسانی که مصداق شما هستند شامل تباصر و قوانین انتخابات نیستند و قانون گذار به آنها اجازه فعالیت داده است.

شهردار مشهد مقدس افزود: ما امروز نباید به دنبال کاری برویم که فردا به این نتیجه برسیم که ای کاش این عمل را دنبال نمی کردیم، این موضوع نقض قانون است و بنده نیز به شدت به نقض قانون حساسیت دارم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.