قدس آنلاین- تبریز: معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی، خواستار تهیه طرح منسجم مبارزه با عرضه قاچاق کالا شد و گفت: بیش از ۹۰ درصد گوشی‌های موبایل و قطعات به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود.

۹۰ درصد گوشی‌های موبایل و قطعات به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، عیسی عطاپور امروز در سومین جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه قاچاق کالا و ارز آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در زمینه مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه مشکلاتی را داریم، اظهار داشت: زمانی که یک کالای قاچاق در تمام فروشگاه‌های یک منطقه به فروش می‌رسد امر مبارزه با مشکل مواجه می‌شود.

وی افزود: بیش از 90 درصد گوشی‌های موبایل و قطعات به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود و در سطح عرضه نیز مشکلاتی مانند بستن مغازه‌ها در هنگام بازرسی و یا توهین و رفتارهای مشابه را داشته‌ایم.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: طرح منسجم مبارزه با عرضه قاچاق کالا در تبریز و آذربایجان‌شرقی تهیه شد.

وی اظهار داشت: همراهی نیروی انتظامی، تعزیرات، دادستانی، اتاق اصناف و صدا و سیما نیز در این زمینه احساس می‌شود و بر همین زمینه طرحی آماده شده و پس از اطلاع رسانی اولیه با همکاری دستگاه‌های مختلف برخورد خواهد شد.

عطاپور خاطرنشان کرد: محل‌هایی که به عنوان نقاط متمرکز قاچاق هستند شناسایی شده و  برخورد منسجم و قاطع صورت می‌گیرد.

وی گفت: کالاهای آرایشی، دخانیات، البسه پوشاک، مواد غذایی و آشامیدنی و نوشیدنی، موبایل و تبلت در نقاط آلوده در بازار تبریز عرضه می‌شوند و در ابتدای امر از طریق اتاق اصناف اطلاع رسانی می‌شود تا این اجناس را خودشان جمع آوری کنند.

رضا مسعودی‌فر معاون پیشگیری دادگستری آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه خواستار برنامه‌ریزی منسجم در این زمینه شد و گفت: بدون برنامه‌ریزی هماهنگ امکان برخورد مستقیم و همه جانبه با قاچاق امکانپذیر نیست.

محسن عرب‌باغی مدیر عامل منطقه آزاد ارس نیز در این جلسه با بیان اینکه صادرکننده‌های میوه و البسه ترکیه به منطقه آزاد ارس مراجعه کرده و خواستار استفاده از فرصت‌های این منطقه شده‌اند، گفت: مذاکراتی در حال انجام است تا تولید داخلی نیز در این زمینه بهره‌مند شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.