مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به افزایش نسبی دمای نیمه شمالی کشور، از افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت طی امروز و فردا خبر داد.

آلودگی در شهرهای بزرگ تا فردا/بارش پراکنده در 5 استان/جمعه؛ منتظر کاهش دما و بارش‌ها باشید
به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان،احد وظیفه،مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور گفت: تحلیل نقشه‌های هواشناسی، گذر موج ضعیفی را امروز از مناطق جنوبی کشور نشان می‌دهد که در استان‌های بوشهر، جنوب فارس و از بعدازظهر هرمزگان و جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان سبب ابرناکی و احتمالا بارش پراکنده می‌شود.
وی اظهار کرد: روز جمعه با گذر موج دیگری از نوار شمالی کشور و همچنین نفوذ زبانه هوای پرفشار و جریانات شمالی بر روی دریای خزر، در شهرهای شمالی آذربایجان‌ها و بتدریج در استان‌های ساحلی دریای خزر ابرناکی، بارندگی و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به اینکه امروز و فردا از لحاظ دمایی افزایش نسبی دما در نیمه شمالی کشور به ویژه سواحل دریای خزر رخ خواهد داد، گفت: طی این مدت در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش آلاینده‌های جوی پیش‌بینی می‌شود، همچنین امروز مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود.
به گفته وظیفه، آسمان تهران امروز کمی ابری، در پاره‌ای نقاط غبارآلود، گاهی وزش باد و فردا کمی ابری، همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود.
هم اکنون (ساعت6:30 صبح چهارشنبه) دمای هوای تهران 2 درجه بالای صفر است و تبریز دمای 2 درجه و کردستان 5 درجه زیر صفر را تجربه می‌کند.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.