آیت‌الله مکارم‌شیرازی با تاکید بر این‌که عربستان با دلارهای نفتی کار خود را پیش می‌برد، گفت: این رژیم به لحاظ حقوق بشر و دموکراسی از عقب مانده‌ترین‌ها در دنیاست.

آزادی در عربستان صفر است/امیدی به مجامع بین‌المللی نیست

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از (ایسنا)، این مرجع تقلید در درس خارج خود در مسجد اعظم قم، بار دیگر جنایات آل سعود بویژه اعدام شیخ نمر عالم و روحانی مظلوم و بیگناه این کشور را محکوم کرد.

وی عربستان سعودی را از حیث حقوق بشر و دموکراسی از عقب مانده‌ترین‎ها در دنیا دانست و با بیان این که آزادی و حقوق بشر و دموکراسی در این کشور صفر است، از این که سازمان‎های بین المللی و مدعی حقوق بشر کاری به این مسائل ندارند و در برابر جنایات متعدد آنها سکوت پیشه کرده و اقدامی انجام نمی دهند، ابراز تعجب کرد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی، همچنین با محکوم کردن جنایات متعدد عربستان، اظهار کرد: شما 10 ماه است به یمن حمله کردید و مدام روی سر مردم بیگناه این کشور بمب و آتش می ریزید و همه چیز را دارید نابود می کنید؛ مگر آنها به شما حمله کرده بودند؛ شما چه کاره مردم یمن هستید و به چه دلیل به آنها حمله کرده اید؟

وی اضافه کرد: سعودی‎ها در دیگر نقاط دنیا نیز مشغول آتش روشن کردن هستند و به اذعان برخی تحلیل گران غربی علاوه بر خرما و نفت به دیگر نقاط دنیا صادرات تروریست نیز دارند.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: تعجب این که مدعیان حقوق بشر و سازمان‌های بین‌المللی با چنین رژیمی هیچ کاری ندارند؛ چرا چون حاکمیت دلارهای نفتی کار خود را می کند.

وی بیان کرد: سفارت این کشور در تهران از سوی عده‌ای خودسر که تحت تعقیب هستند و موضوع در حال رسیدگی است مورد تعرض واقع شد، بلافاصله سازمان ملل این موضوع را محکوم کرد اما آنها به عمد سفارت جمهوری اسلامی ایران در یمن را هدف قرار دادند، اما هیچ کس محکوم نکرد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: آیا دنیایی که تمام مسائل آن به خاطر دلارهای نفتی باشد، از عقب مانده ترین‎ها نیست؟ دولتی که هیچ قانونی را به رسمیت نمی شناسد و فقط به خاطر دلارهای نفتی و پول، کسی کاری به او نداشته باشد، آیا چنین دولتی از عقب مانده‎ترین دولت‌ها نیست، هرچند به ظاهر صنعتی و پیشرفته باشد.

وی تاکید کرد: در چنین دورانی جز اتحاد و قوی بودن راهی نیست وگرنه کسی به حقوق ما اهمیت نمی دهد، اگر قوی نباشیم، امیدی به مجامع بین المللی و قانون های حقوق بشری نیست.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تاکید کرد: ما در چنین شرایطی باید بیش از پیش قوی و متحد و بیدار باشیم و فریب مراکز و مجامع و قانون های روی کاغذ و تشریفات را نخوریم؛ امیدواریم خدای متعال ما را از شر همه اشرار در این زمان محفوظ بدارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.