قدس آنلاین- تبریز: با پایان یافتن عملیات آسفالت ریزی، احداث دیوار سنگی، جدول‌گذاری، پیاده‌رو سازی، کاشت فضای سبز و مسیرهای خروجی و ورودی از خیابان شفیع‌زاده و میدان شهید فهمیده به بزرگراه ۲ کمال این پروژه در آخرین مراحل اجرایی قرار گرفت.

فاز نخست بزرگراه ۲ کمال تبریز در ایستگاه آخر قرار گرفت

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، یعقوب هوشیار شهردار منطقه 5 کلانشهر تبریز گفت: بزرگراه دو کمال که یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین پروژه‌های مسیرگشایی تبریز در چند سال اخیر است به طول 10 کیلومتر و با 60 متر عرض احداث می‌شود.

وی افزود: فاز اول این پروژه به طول 3 کیلومتر و در دو باند رفت و برگشت در حد فاصل میدان شهید فهمیده تا بارنج به اتمام رسیده است.

هوشیار در این رابطه تصریح کرد: بزرگراه دو کمال از نظر تملک املاک واقع در مسیر بزرگ‌ترین پروژه توافقات شهرداری تبریز در یک دهه اخیر است.

وی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این پروژه، علاوه بر کاهش ترافیک ورودی شرق تبریز جلوی ساخت و ساز غیرمجاز نیز گرفته شده است، افزود: در فاز اول این پروژه 3 کیلومتر دیوار سنگی، 48 هزار متر مکعب آسفالت‌ریزی، 10 کیلومتر جدول‌گذاری، 2 کیلومتر پیاده‌رو سازی و رمپ‌های ورود و خروج از دو کمال به شفیع‌زاده و میدان شهید فهمیده اجرا شده است و با احداث دیوار سنگی، آب‌های سطحی در مسیر مهرانه رود هدایت می‌شود.

شهردار منطقه 5 تبریز گفت: بزرگراه دو کمال که از آن به عنوان مهرانه‌رود دوم یاد می‌شود، پس از بهره‌برداری، علاوه برداشتن کارکرد ترافیکی و تسهیل در حمل و نقل درون شهری، بر زیبایی بخش وسیعی از کلانشهر تبریز نیز خواهد افزود.

مسیر 10 کیلومتری این پروژه از میدان بسیج تا مقبره دو کمال را شامل می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.