قدس / هاشم رسایی فر: فردا هندبالیست های ایران برای فتح قله آسیا اولین نبرد خود در رقابت های قهرمانی قاره کهن را با رویارویی با عربستان آغاز خواهند کرد. دیداری از گروه B هفدهمین دوره رقابت های جام ملت های آسیا که تیم های بحرین، عربستان، لبنان، چین و امارات متحده عربی دیگر تیم‌های همگروه ایران در این دوره از رقابت ها خواهند بود.

 سه گام ایران برای حضور در دومین میدان جهانی

در این دوره از رقابت ها از هر گروه دو تیم به نیمه نهایی راه پیدا می کنند. در این میان تیم های قطر (نایب قهرمان مسابقات جهانی و نماینده آسیا در المپیک)، کره جنوبی پرافتخارترین تیم تاریخ هندبال آسیا و ایران نایب قهرمان مسابقات انتخابی المپیک 2014 و دارنده مدال برنز دوره قبلی مسابقات قهرمانی آسیا به عنوان مدعیان اصلی این مسابقات مطرح هستند. البته با توجه به برخورداری از امتیاز میزبانی و توسعه هندبال بحرین در سال‌های اخیر نمی توان این تیم را هم دست کم گرفت.
تیم ملی هندبال ایران که دوره گذشته با قرار گرفتن برسکوی سوم برای اولین بار جواز حضور در رقابت های جهانی را به دست آورد در این دوره نیز با اعتماد به نفس بالاتری گام به این عرصه گذاشته تا با کسب رتبه بهتری نسبت به دوره گذشته برای دومین بار در جمع 5 تیم راه یافته آسیایی به رقابت های جهانی هندبال قرار بگیرد.
هرچند تیم ملی هندبال برای رقابت های آسیایی بحرین چند اردوی تدارکاتی را پشت سر گذاشت اما نباید از کنار حواشی متعدد این تیم در آستانه حضور در بحرین به سادگی گذشت. خط خوردن بازیکنانی نظیر کیانی، رجبی ، مسائلی و بیجاری و بازگشت مسائلی به اردوها و عذرخواهی کومایش و برادران استکی‌همه چیز را تحت تأثیر خود  قرار داده است که بعید هم به نظر می رسد همین اتفاقات نقطه آشیل هندبال ایران در هفدهمین دوره رقابت های قهرمانی آسیا باشد.

برنامه بازی های ایران در گروه B رقابت‌های هندبال قهرمانی آسیا :
ایران - عربستان / ساعت 16:30 جمعه 25 دی
لبنان- ایران / ساعت 16:30 یکشنبه 27 دی
ایران - چین / ساعت 14:30 سه‌شنبه 29 دی
ایران - بحرین / ساعت 18:30 پنج‌شنبه 1 بهمن
ایران - امارات / ساعت 14:30 شنبه 3 بهمن

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.