قدس آنلاین- تبریز: معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: در ۹ ماهه اول سال جاری بیشترین تلفات حوادث رانندگی استان در راه های روستایی اتفاق افتاده است.

افزایش تلفات ناشی از حوادث رانندگی در جاده‌های روستایی استان

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محمدصادق پورمهدی در سمینار یک روزه توسعه دانش ترافیک و حوادث جاده ای در تبریز با اعلام این مطلب گفت: توسعه راه های ارتباطی و جاده ها در روستاها باید در کنار آموزش انجام می‌شد.

وی با انتقاد از نگاه بخشی برخی افراد مسوول و نمایندگان افزود: یک نماینده وقتی وعده احداث جاده و چند بانده کردن راه های ارتباطی می دهد شالوده توسعه حمل و نقل ریلی و هوایی را به هم می ریزد و مردم نیز ترجیح می دهند سفر های خود را در جاده ها و با ماشین های شخصی انجام بدهند.
وی تلفات حوادث رانندگی در 10سال گذشته را بیش تر از جان باختگان دوران دفاع مقدس اعلام کرد و گفت: در کنار فرهنگ سازی و آموزش های شهروندی، توسعه حمل و نقل عمومی و توسعه خطوط ریلی باید جدی گرفته می شد که هم اکنون با چنین معضلی روبرو نگردیم.
پورمهدی گفت: خوشبختانه آمار تلفات حوادث رانندگی نسبت به 10 سال قبل کاهش پیدا کرده است و امیدواریم در سایه تلاش جمعی دستگاه ها و ارگان های مختلف شاهد کاهش بیش از پیش این آمار باشیم.
وی با بیان این که فرهنگ رانندگی هنوز نهادینه نشده است، اضافه کرد: جریمه های صادر شده در 9 ماه امسال 40 درصد بیشتر شده است که نشان می دهد نقشی که قوانین بازدارنده در حوادث رانندگی دارد نقش ضعیفی است.
معاون استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به آمار تلفات بعد از وقوع حوادث رانندگی و در مسیر رسیدن به بیمارستان گفت: لازم است برای تلفات در صحنه و جان باختن مصدومان در مسیر انتقال چاره ای بیندیشم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.