قدس آنلاین- تبریز: رئیس میز روسیه در ایران با بیان اینکه رویکرد بین‌الملل‌گرا راهکار اقتصاد ایران است، گفت: ارس موقعیت منحصربفرد برای گسترش روابط اقتصادی ایران و روسیه دارد.

رویکرد بین‌الملل‌گرا راهکار اقتصاد ایران است/روابط تجاری ایران و روسیه تا پایان سال به ۲ میلیارد دلار می‌رسد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، جهانگیر کرمی در دومین همایش تخصصی بررسی فرصت‌های اقتصادی ایران و روسیه در منطقه آزاد ارس اظهار داشت: با توجه به شرایط جدید حاکم بر منطقه و روابط ایران و روسیه، ارس موقعیت منحصربفردی برای گسترش روابط اقتصادی ایران و روسیه و کشورهای منطقه دارد.

وی افزود: یکی از نقاط استراتژیک و یکی از کانون های ارتباط بین المللی برای ایران در ارتباط با قفقاز جنوبی، روسیه و حوزه کشورهای اوراسیای مرکزی، منطقه آزاد ارس است.

کرمی اظهار داشت: ارس می‌تواند نقش مهمی در گسترش روابط ایران و روسیه ایفا کند و با توجه به توافق‌های صورت گرفته بین مقامات ارشد دو کشور فرصت‌های خوبی برای توسعه روابط تجاری و بازرگانی ایجاد شده است.

استاد دانشگاه تهران گفت: ارس به دلیل نزدیکی و دسترسی‌های ارتباطی که دارد و از گذشته‌های دور کانون ارتباطی ایران و حوزه شوروی سابق بوده است و از سوی دیگر سرمایه‌گذاری‌های مناسب صورت گرفته، مستعد تبدیل به کانون توسعه روابط ایران و روسیه و کشورهای منطقه و مبنایی برای همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی است.

وی با بیان اینکه رویکرد بین‌الملل‌گرا راهکار اقتصاد ایران است، افزود: روابط تجاری ایران و روسیه سال گذشته حدود 1.5 میلیارد دلار بود ولی بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته تا آخر سال بیش از دو میلیارد دلار می‌رسد.

کرمی تصریح کرد: با توجه به توافق‌ها و مذاکرات روسای جمهور و مقامات دو کشور و به ویژه توافق همکاری‌های 10 ساله 70 میلیارد دلاری به نظر می‌رسد در سال‌های آینده گسترش روابط ایران و روسیه حداقل در مرحله اول دستیابی به چهار میلیارد دلار گذشته بوده و در گام بعد تا 10 میلیارد دلار افزایش یابد.

دومین سیمنار تخصصی بررسی فرصت‌های اقتصادی ایران و روسیه با هدف آشنایی فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و صادرکنندگان منطقه آزاد ارس با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس و جهانگیر کرمی رئیس میز روسیه در ایران و استاد دانشگاه تهران و همچنین اساتید دانشگاه ها و فعالان عرصه اقتصاد در منطقه آزاد ارس برگزار شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.