قدس آنلاین- مریم سادات کاظمی: محققان آمریکایی به تازگی دریافتند که خواص ضد التهابی انار و برخی ترکیبات آن می تواند از نورن های عصبی محافظت کند.

سه دلیل عالی برای خوردن بهترین میوه بهشتی

به گزارش سرویس بهداشت و سلامت قدس آنلاین؛ انار میوه ای خوشمزه و سرشار از ویتامین های B5،B6، C و مس است که خواص بی نظیری برای سلامتی دارد. ضد سرطانی، ضد التهاب و ضد پیری از جمله این فواید است.

مقابله با اختلالات عصبی

مصرف منظم انار از بعضی اختلالات عصبی شناختی مانند بیماری آلزایمر پیشگیری می کند. در واقع، ترکیبی به نام اورولیتین در این میوه وجود دارد که با عملکرد ضد التهابی می تواند از نورون ها محافظت کند و تاثیری مانند یک سد را برای مغز دارد.

کاهش کلسترول بد خون

 اورولیتین همچنین می تواند باعث کاهش تری گلیسرید خون شود و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد. افرادی که از بیماری های عروق کرنر و دیابت رنج می برند بهتر است از خواص انار بهره ببرند. به علاوه مصرف منظم انار فشار خون را نیز در افراد مبتلا به پرفشاری خون کاهش می دهد.

پیشگیری از بعضی سرطان ها

با توجه به مطالعات، آب انار می تواند پیشرفت بعضی از سرطان ها به خصوص سرطان پروستات، سینه و کولون را به تاخیر اندازد. ریز مغذی های این میوه آنتی اکسیدانی رشد سلول های سرطانی را کندتر کرده و مقاومت بدن نسبت به اکسایش را افزایش می دهد.

منبع: www. Sante Magazine.fr

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    خیلی گران است !