قدس آنلاین؛ با ما همراه باشید با بررسی صفحات اول روزنامه های امروز؛

از "دفن هسته ای" و "آغاز دوران پساتحریم" تا "دخالت در کار شورای نگهبان ممنوع"

روزنامه "قدس" در تیتر یک خود از تاکید حدادعادل در دومین همایش اصولگرایان نوشت. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "اصولگرایی ادامه راه امام (ره) است"

در این روزنامه می خوانیم: "اصولگرایی تبلور سیاستی است که امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری پرچمدار آن هستند و متناسب با شرایط روز آن را متبلور ساختند و رهبر انقلاب به کرات شاخص های آن را بیان کردند."

***

تحقیر آمریکا

بازتاب های دستگیری و رهاسازی ملوان های آمریکایی همچنان ادامه دارد. روزنامه "قدس" به نقل از "نوباوه" نوشت: "عکس نظامیان آمریکایی بیش از موشک 3 هزار کیلومتری بُرد کرد"

روزنامه "کیهان" از بازتاب جهانی بازداشت تفنگداران آمریکایی می نویسد و با بیان اینکه "ایران در خلیج فارس آمریکا را تحقیر کرد" نوشت: "ماجرای بازداشت 10 تفنگدار آمریکایی در آبهای ایران در خلیج فارس توسط نیروی دریایی سپاه و حواشی آن بازتاب بسیار گسترده‌ای در رسانه‌های بین‌المللی و محافل سیاسی داشته و از آن به عنوان «تحقیر آمریکا» یاد شده است."

روزنامه "جوان" هم در این خصوص نوشت: "«روز شکست امریکا در برابر ایران» تیتر اصلی روزنامه های رژیم صهیونیستی شد"

***

آغاز دوران پساتحریم

روزنامه "همشهری" با بیان اینکه "آیین نامه های اجرایی لغو تحریم ها در وین در حال تدوین است و امروز یا فردا تلکیف نحوه لغو تحریم ها روشن می شود" در تیتر یک خود نوشت: "کدام تحریم ها لغو می شود؟"

روزنامه "هفت صبح" نیز تیتر یکی به این شرح دارد: "پایان ماراتن هسته ای با بوی نفت"؛ این روزنامه می نویسد: "امروز بعدازظهر فرجام نهایی برجام اعلام خواهد شد."

این روزنامه همچنین نوشته است: "دورنمای روشن اقتصاد ایران با لغو تحریم ها در سایه سقوط قیمت نفت به 25دلار قرار گرفت"

روزنامه "قانون" از چشم انداز پنج ساله اقتصاد ایران بعد ازتحریم ها نوشته است. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "تنظیم ساعت ها برای اجرای برجام"

قانون می نویسد: "آثار بلند مدت آن (لغو تحریم ها) نیز بعد از 5 سال خود را نشان می‌دهد. این مسائل بیشتر مربوط به شرایطی است که جذب سرمایه صورت گرفته و نمود آن در سال های بعدی کشور دیده خواهد شد. با لغو تحریم ها امکان جذب سرمایه گذاری خارجی و استفاده از شرکای خارجی در اقتصاد کشور فراهم می‌گردد. در بخش صنعت افزایش واردات کالاهای سرمایه ای و در نهایت افزایش سرمایه‌گذاری صنعتی ظاهر خواهد شد."

روزنامه "اعتماد" هم از "امروز" به عنوان "روز اعلام اجرای برجام و پایان تحریم ها" یاد کرد و از تیتری به این شرح استفاده کرد: "ساعت صفر"

روزنامه "ایران" هم تیتری به این شرح دارد: "آغاز دوران پساتحریم، روز پیروزی دیپلماسی"

در حالیکه روزنامه "آفتاب یزد" در روز پنجشنبه از اجرای برجام در یکشنبه خبر داده بود و روزنامه "هفت صبح" نیز نوشته است که امروز بعدازظهر فرجام نهایی اعلام می شود؛ روزنامه "ابرار" به نقل از "اتحادیه اروپا" در تیتر یک خود نوشت: "تمدید تحریم های ایران تا 2 هفته دیگر"

***

دفن هسته ای

روزنامه های منتقد دولت نیز تیترهایی در این خصوص داشتند. روزنامه "جوان" با بیان اینکه "معیاد دولت و مردم در پسابرجام فرا رسید" در تیتر یک خود نوشت: "نوبت اجرای وعده های برجام"

این روزنامه می نویسد: "برچيدن سانتريفيوژها در نطنز و پر كردن قلب رآكتور اراك از سيمان نمونه‌هايي است كه ايران با هدف گشايش اقتصادي انجام مي‌دهد. مردم انتظار دارند تلخي پركردن رآكتور اراك را همراه با شيريني پر شدن سفره خود ببينند و آن خدشه به غرور ملي را با ارتقاي معيشت خود تسكين دهند. بنابراين سخن گفتن دولت پايان يافت و در عمل نيز دولت فراتر از آنچه غرب توقع داشت به تعهدات خود عمل كرد. حتي تحريم‌‌هاي  جديد امريكا كه به ظاهر بي‌ارتباط با هسته‌اي هستند، دولتمردان ما را نااميد نكرد بلكه همچنان تلاش كردند تعهدات را اجرا كنند و دشمن را به حوزه اعتمادسازي بكشانند."

روزنامه "وطن امروز" هم با بیان اینکه "بزرگ‌ترین عملیات تخریب هسته‌ای دنیا در ایران و با تزریق سیمان به حفره‌های قلب رآکتور اراک تکمیل شد"؛ در تیتر یک خود نوشت: "دفن هسته ای"

این روزنامه می نویسد: "چرخه عقب‌نشینی هسته‌ای ایران با تکمیل عملیات اراک باید صورت می‌گرفت. اواسط هفته گذشته خبر خارج کردن قلب رآکتور اراک منتشر شد با این حال سازمان تحت مدیریت علی اکبر صالحی که متاسفانه طی 2 سال اخیر موارد متعددی از تناقض‌گویی را از او شاهد بودیم، این خبر را تکذیب کرد. با این حال از آنجا که اجرای تعهدات هسته‌ای در اراک، به صورت مستقیم و آنلاین در اختیار دولتمردان آمریکایی قرار می‌گرفت؛ این تکذیبیه‌های سازمان انرژی اتمی به جایی نرسید. جان کری، وزیر خارجه آمریکا بعدازظهر روز چهارشنبه گفت تا ساعتی دیگر مخزن قلب رآکتور آب سنگین اراک با بتن پر خواهد شد! البته همینگونه نیز شد. همزمان با عملیات خارج کردن قلب رآکتور اراک، مخزن رآکتور با بتن پر شد تا آیندگان بدانند زمانی در ایران دولتمردانی بودند که به خاطر اهدافی که همه می‌دانیم، حاصل سال‌ها زحمت و نیز خون دانشمندان این مرز و بوم را با بتن پر کردند!"

***

دخالت در کار شورای نگهبان ممنوع

روزنامه "سیاست روز" در تیتر یک خود نوشت: "دخالت در کار شورای نگهبان ممنوع!" این روزنامه با طرح این سئوال که "چرا جناح های سیاسی خود را مفسر قانون می دانند؟" نوشت: "فشار بر شورای نگهبان همان کاری است که دشمنان نظام اسلامی می خواهند. حذف یا تضعیف این نهاد انقلابی موضوعی است که برای آن برنامه ریزی شده است و یکی از سناریوهای آن اظهارنظر برخی افراد داخل انقلاب علیه این نهاد و یا در جهت تضعیف آن است. این یکی از همان نقاط نفوذی است که برای آن سرمایه گذاری شده است و باید مراقب بود رفتار از سر غفلت یا خیانت آنها که در سال 88مجری حمله به شورای نگهبان بودند، تکرار نشود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.