سخنگوی آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالی شیعیان عراق هر گونه حمله به مساجد و شهروندان در استان دیاله را محکوم کرد.

آیت الله سیستانی خشونت طایفه‌ای در دیاله عراق را محکوم کرد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، عبد المهدی الکربلایی سخنگوی آیت الله سیستانی بار دیگر با انتقاد از عملکرد ضعیف نیروهای دولتی در این زمینه خواستار شناسایی فوری ومحاکمه عناصر اینگونه اقدامات تروریستی برای جلوگیری از تکرار چنین جنایات شد.
صباح کرحوت رئیس شورای استان الانبار امروز شنبه اعلام کرد نیروهای عراقی توانستند کنترل منطقه الصوفیه در شرق الرمادی را به دست بگیرند.
یگان ویژه عراق پس از عقب نشینی داعش از استان دیاله با تامین امنیت وپاکسازی مناطق این شهر از تروریست های داعش زمینه خروج صدها غیر نظامی را از این شهر فراهم کردند.
همچنین در تازه ترین گزارش ها از مناطق عملیاتی عراق خبر رسیده که نیروهای امنیتی دو منطقه را در شرق الرمادی از سیطره داعش آزاد و یک حمله بزرگ دیگر این گروه تروریستی را در شمال استان دیالی دفع کردند.
بعد از ماه ها آرامش در عموم شهرهای عراق و در زمانی که تروریست های داعش در موضع ضعف و شکست هستند، بغداد و دیاله دوشنبه گذشته شاهد انفجارهای تروریستی بود که دستکم 51کشته و دهها زخمی به دنبال داشت.
این انفجارها همزمان با پیشروی گسترده نیروهای عراقی در استان الانبار با مرکزیت رمادی و آزاد سازی بخش های گسترده این شهر از کنترل تروریست های داعش روی داده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.