رئیس کمیته دفاعی مجلس سنای پاکستان ضمن استقبال و ابراز خرسندی فراوان از لغو تحریم های ظالمانه علیه ایران، این رویداد تاریخی را گامی بلند به سوی تقویت امنیت و ثبات سیاسی و اقتصادی منطقه دانست.

رئیس کمیته دفاعی سنای پاکستان: از لغو تحریم های ایران بسیار خرسندیم
به گزارش قدس آنلاین، 'مشاهد حسین سید' در گفت و گو با ایرنا گفت: پاکستان از لغو تحریم ها علیه ایران به عنوان بخش اصلی اجرای قرارداد بین المللی برجام حمایت و استقبال می کند.
وی تاکید کرد: لغو تحریم ها و اجرای نهایی برجام بار دیگر ثابت کرد که ایران کشوری مسئول و پایبند به تعهدات خود جهانی و منطقه ای خود است.
این سناتور ارشد پاکستان گفت: این تحول بزرگ سال 2016 همچنین حکایت از بهبود روابط میان ایران و جامعه بین الملل دارد و گامی بلند به سوی ثبات منطقه و فراهم شدن بستری مناسب تر برای توسعه روابط همه جانبه نه تنها میان ایران و جامعه جهانی، بلکه میان ایران و کشورهای منطقه از جمله پاکستان است و پاکستان از این اقدام بسیار مثبت استقبال می کند.
رئیس کمیته دفاعی مجلس سنای پاکستان با بیان که شرایط جدید ایران پس از لغو تحریم ها، انتظارهای داخلی را از دولت پاکستان برای تقویت بیش از پیش روابط با ایران بسیار بالا خواهد برد، گفت: انتظارات داخلی از دولت پاکستان درخصوص تقویت روابط با ایران به ویژه در شرایط کنونی این کشور همسایه، بسیار بالا است. در زمان تحریم ها نیز روابط بسیار خوبی میان پاکستان و ایران حاکم بود و پاکستان حتی در شرایط سخت، از قرارداد خط لوله گاز ایران کنار نکشید و همچنان متعهد به اجرا و تکمیل آن است.
وی افزود: پاکستان بسیار علاقمند به تقویت روابط نزدیک با ایران و به ویژه روابط اقتصادی و تجاری با این کشور و به خصوص در شرایطی کنونی است که دیگر تحریمی در کار نیست.
مشاهد حسین سید در خصوص اهمیت سفر قریب الوقوع محمد نواز شریف نخست وزیر و ژنرال راحیل شریف فرمانده ارتش پاکستان به تهران (عصر روز دوشنبه هفته جاری) گفت: علاوه بر موضوع میانجی گری میان ایران و عربستان که یکی از اهداف این سفر بسیار مهم است، این سفر تاثیربسیار قابل توجهی در تقویت روابط پاکستان و ایران در زمینه های گوناگون خواهد داشت.
وی افزود: این سفر نشان می دهد که پاکستان بسیار علاقمند به گسترش روابط با کشورهای همسایه و منطقه و علاقمند به رفع تنش ها در منطقه است.
سرانجام پس از بیش از یک دهه تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران، دیوار تحریم ها با اجرایی شدن برجام و تایید آژانس بین المللی انرژی اتمی پس از سال ها بحران آفرینی های واهی علیه ایران شنبه شب فروریخت و دنیا به اعتراف بسیاری از مقامات ارشد کشورها،به حقوق ملت ایران و دیپلماسی تهران و گروه 1+5 ادای احترام کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.