معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت تاکید کرد افزایش ٥٠٠ هزار بشکه ای صادرات نفت ایران با توجه به شرایط و ملاحظات بازارهای جهانی و مازاد عرضه کنونی طلای سیاه رخ می دهد.

افزایش صادرات نفت ایران با رعایت ملاحظات بازار جهانی انجام می شود

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، «امیرحسین زمانی نیا» یکشنبه در شصتمین سالگرد تاسیس شرکت ملی نفتکش گفت: پیش از لغو تحریم ها، گفت و گوی شرکت های خارجی و ایرانی شائبه نقض تحریم ها را ایجاد می کرد اما پس از اجرای برجام، دیگر مذاکره شرکت های خارجی و سفر به ایران برای آنها جرم محسوب نمی شود.
شنبه شب با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدات هسته ای ایران در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، اجرای تعهدات طرف مقابل (گروه 1+5) یعنی روند لغو تحریم های هسته ای غرب علیه تهران آغاز شد.
بر پایه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که بیست و سوم تیرماه بین جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 (انگلیس، فرانسه، آمریکا، روسیه و چین به همراه آلمان) با حضور اتحادیه اروپا نهایی شد، باید در ازای کاهش برخی فعالیت های اتمی تهران، تحریم های هسته ای علیه این کشور لغو شود.
معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت درباره لغو تحریم ها گفت: امروز یک روز تاریخی برای کشور است و برای به دست آمدن این موفقیت تلاش های زیادی در سال های گذشته انجام شده است.
وی تاکید کرد «برجام نتیجه تلاش ملی است و با کوشش دولت های مختلف به نتیجه رسید، بنابراین این موفقیت، پیروزی یک جناح بر جناح دیگر محسوب نمی شود».
زمانی نیا اعلام کرد شرکت ملی نفتکش سرمایه بزرگ ایران در عرصه بین الملل به شمار می رود و نفتکش ها، به عنوان بازوی توانمند صادرات نفت ایران در پساتحریم خواهند بود.
وی یادآوری کرد یکی از بندهای سیاست اقتصاد مقاومتی کاهش آسیب پذیری کشور است که شرکت نفتکش به عنوان یک شرکت بین المللی با حمایت وزارت نفت فعال خواهد بود.
مراسم شصتمین سالگرد تاسیس شرکت ملی نفتکش ایران امروز (یکشنبه) با حضور مسئولان بلندپایه کشوری در مرکز همایش های صدا و سیما در حال برگزاری است.
در این همایش بیش از 300 میهمان خارجی از کشورهای آسیایی و اروپایی شرکت کرده‎اند که برخی از آنها در سطح وزیر و معاون وزیر در این همایش حضور دارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.