استاندار البرز با تاکید بر اینکه باید پیشنهادات راهبردی توسعه و ترویج کتابخوانی در استان البرز ارائه شود، گفت: بستر مطالعه در سطح استان البرز برای اقشار مختلف مردمی فراهم و دسترسی شهروندان به کتاب تسهیل داده شود.

 پیشنهادات راهبردی توسعه و ترویج کتابخوانی در استان البرز ارائه شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، سید حمید طهایی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان البرز که عصر امروز در محل استانداری البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه خوشبختانه به سبب اقدامات دولت شاهد لغو تحریم‌ها شده‌ایم، اظهار داشت: باید از وابستگی به اقتصاد نفتی در راستای پیشرفت کشور دست برداشت.

وی با تاکید بر اینکه باید برنامه‌های اقتصادی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی در جامعه اجرایی شود، افزود: باید در راستای بهبود اقتصادی استان بیش از پیش اهتمام داشت و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نکرد.

استاندار البرز با تاکید بر اینکه فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان البرزی در بدترین شرایط ممکن مقاومت کردند، خاطرنشان کرد: استفاده از تکنولوژی های روز تاثیر بسزایی در پیشرفت جامعه به همراه دارد.

وی با بیان اینکه باید پیشنهادات راهبردی در راستای توسعه امر کتابخوانی ارائه شود، تصریح کرد: باید بستر مطالعه در سطح استان البرز برای اقشار مختلف مردمی فراهم و دسترسی شهروندان به کتاب تسهیل داده شود.

طهایی با اشاره به اینکه باید امر کتاب و کتابخوانی از سنین پایه و مقطع ابتدایی دانش‌آموزی بین کودکان ترویج داده شود، اظهار داشت: باید به گونه‌ای عمل کرد تا دانش‌آموزان نسبت به مطالعه کتاب‌های غیر درسی و پژوهشی نیز تشویق شوند و به نحوی عمل کرد که سرانه مطالعه در استان افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه نباید از حوزه فضای مجازی که امروزه نقش تاثیری گذاری در زندگی افراد دارد، غافل شد، گفت: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز نقش بسزایی در توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.