اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نسبت به کمبود اعتبارات کمیته امداد امام(ره) پیشنهاد استفاده از تسهیلات معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری را برای جبران منابع ارائه دادند.

پیشنهاد نمایندگان برای جبران کمبود بودجه کمیته امداد امام(ره)

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، جلسه کمیسیون اجتماعی مجلس عصر یکشنبه با حضور پرویز فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) تشکیل شد و وی از پاسخ به 100 هزار نامه نماینده مجلس یا دفتر آنها خبر داد و گفت که در نیمه نخست سال جاری دستگاه متبوعش به 60 هزار نامه نمایندگان مبنی بر درخواست کمک به نیازمندان پاسخ داده است.
در این نشست فتاح اعلام کرد که 40 هزار مددجو در نوبت کمک 2 میلیونی جهیزیه، 150 هزار مددجوی فاقد مسکن، 350 هزار مددجوی دارای مسکن نامناسب، 180 هزار مددجوی مستاجر، 41هزار بیمار سالمند در روستا و 20 هزار بیمار صعب العلاج وجود دارند.
اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس در این نشست از حقوق ماهانه مددجویان به مبلغ 52 هزار تومان آگاه شدند و بنابر توضیح فتاح مجموعه خدمات کمیته امداد امام با کمک مردمی به یک نفر در طول یک سال تنها 750 هزار تومان می شود که در حقیقت سرانه هر مددجو زیر یک میلیون در سال است.
نمایندگان مجلس در این نشست در جریان صحبت های رییس کمیته امداد امام(ره) مبنی بر بودجه باخبر شدند چرا که فتاح تاکید کرد اعتبار کمیته امداد امام در بودجه سال 95 تنها 7 درصد افزایش داشته و با وجود بروز مسائل اجتماعی در میان مددجویان کمیته این میزان رشد بودجه نمی تواند موثر واقع شود لذا فقر بین نسلی شده و خدمات پاسخگوی نیازها نخواهد بود.
همچنین عباس قائدرحمت رییس کمیته اشتغال کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه پیشنهاد داد که برای رفع کمبودهای اعتباری کمیته امداد امام می توان از تسهیلات معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری استفاده کرد، برای این منظور می توان در جلسه بین معاون رییس جمهور، رییس کمیته امداد امام و بنده به عنوان رییس کمیته اشتغال، شاخص طرح های ایجاد اشتغال و تعاون روستایی را بررسی و اعتبار مورد نیاز را مشخص کرد.
بر اساس جمع بندی جلسه امروز کمیسیون اجتماعی مقرر شد، اعضای کمیسیون اجتماعی در کمیسیون تلفیق بودجه از اعتبار کمیته امداد حمایت و درخواست افزایش اعتبار به میزان تورم کنند و همچنین جلسه بررسی طرح های تعاون روستایی و دریافت تسهیلات از طریق معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری نیز در آینده برگزار شود.
**حضور فرمانده نیروی انتظامی در کمیسیون شوراها
نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس٬ گفت: نشست کمیسیون با حضور فرمانده نیروی انتظامی و با هدف بررسی پرونده حمله به سفارت عربستان برگزار شد.
محمدجواد کولیوند در تشریح کمیسیون متبوعش گفت: در این نشست پرونده حمله به سفارت عربستان با حضور مسئولان مربوطه مورد بررسی قرار گرفت و سردار اشتری در رابطه با عملکرد ناجا در این حوزه گزارشی را ارائه کرد.
وی افزود: همچنین در جلسه امروز کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس٬ موضوعات مختلف ناجا ب ویژه مسئله اعتبارات و بودجه این نهاد در سال 95 مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس٬ افزود: با توجه به بررسی برنامه های آتی نیروی انتظامی در نشست امروز٬ اعضای کمیسیون بعد از بررسی لایحه بودجه سال 95 درباره اعتبارات این حوزه تصمیم گیری می کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.