شهردار تهران گفت: مبنا قرار دادن اقتصاد دانش‌بنیان مایه پیشرفت هر کشور است.

 مبنا قرار دادن اقتصاد دانش‌بنیان مایه پیشرفت هر کشور است

به گزارش قدس انلاین و به نقل از تسنیم، محمدباقر قالیباف در مراسم افتتاح جشنواره یاد یار مهربان که صبح امروز در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، اظهار داشت: بر این باورم که اگر یک روز همه ما مسئولان تصمیمی بگیریم و آن این باشد که برای یک دهه با همه فراز و نشیب‌هایی که در کشور داریم روی دو وزارتخانه‌ آموزش و پرورش و آموزش عالی متمرکز شویم، با یک برنامه مشخص و مدون می‌توانیم جهش بزرگی در کشورمان برای تحقق پیشرفت و عدالت ایجاد کنیم.

وی افزود: حتی اگر طی یک دهه فقط به وزارت آموزش و پرورش بپردازیم و در آن سرمایه‌گذاری کنیم می‌توانیم برای دهه‌های متوالی در حوزه‌های مختلف کشور شاهد پیشرفت‌هایی باشیم.

شهردار تهران تصریح کرد: همیشه این سوال در ذهن من وجود داشته که چرا چنین تصمیمی در کشور اتخاذ نمی‌شود، این در حالیست که خروجی سرمایه‌گذاری روی آموزش و پرورش نخستین تاثیر خود را در وزارت علوم و بعد سایر بخش‌های جامعه می‌گذارد. بنابراین هر تحولی که بخواهیم آغاز کنیم باید نقطه شروع را آموزش و پرورش قرار دهیم.

قالیباف خاطر نشان کرد: هر جامعه‌ای و بدون شک جامعه اسلامی ما در طول تاریخ نشان داده در هر قرنی که توجه به علم و اندیشه شده و تولید علم و دانش‌آموزی یک فضیلت قلمداد شده به یک افتخار در جامعه اسلامی و دنیا دست یافته‌ایم.

وی با بیان اینکه کشورهایی توانسته‌اند پیشرفت کنند که اقتصاد دانش‌بنیان را مبنای کار خود قرار داده‌اند، گفت: حدود 70 درصد جمعیت کشور ما در گروه سنی 15 تا 60 سال قرار دارد و اگر از این منبع بزرگ انسانی غفلت کنیم باید بدانیم چنین سرمایه بزرگی قابل تکرار نیست.

شهردار تهران با بیان "امروز در جامعه ما برای حوزه کتاب و کتابخوانی 800 میلیارد تومان و 20 هزار میلیارد تومان برای لوازم آرایش هزینه می‌شود" گفت: ما در شهرداری مجموعه مدیریت شهری تهران توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی را در کنار توجه به مسائل خدماتی در اولویت و در این راستا  جشنواره یاد یار مهربان را برای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در دستور کار قرار دادیم.

قالیباف تصریح کرد: در سال‌های گذشته نگاهی به حوزه اقتصاد، انتشار کتاب و محتوا داشتیم و سعی کردیم همه این ابعاد را در جشنواره یاد یار مهربان لحاظ کنیم. در این راستا 7 میلیون جلد کتاب به آموزش و پرورش و کتابخانه‌ها ارائه کردیم اما متاسفانه اتفاقی که باید رخ نداد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب نیز که ابتدای جاده قم قبل از عوارضی قرار دارد در مراحل پایانی کار قرار گرفته و زیرساخت‌های خوبی در‌ آن فراهم شده است.

شهردار تهران افزود: ما به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قول داده‌ایم سال آینده بتوانیم نمایشگاه کتاب را در آن برگزار کنیم که این امر با همکاری‌ها و توافقات صورت گرفته محقق خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.