براساس لایحه بودجه سال ۹۵، وزارت نیرو مکلف به درج مبلغ ۳۰ ریال به عنوان عوارض برق در قبوض مربوطه و دریافت آن از مشترکان برای حمایت از توسعه و نگهداری شبکه های برق روستایی و تولید برق تجدیدپذیر و پاک شده است.

اخذ عوارض ۳۰ ریالی برای تولید برق تجدیدپذیر و پاک در بودجه ۹۵

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، براساس لایحه بودجه 95، وزارت نیرو علاوه بر دریافت بهای برق، به ازای هر کیلو وات ساعت برق فروخته شده، مبلغ 30 ریال به عنوان عوارض برق از مشترکان در باغ شهرها، خانه باغ های اطراف روستاها و شهرها به استثنای مشترکان خانگی روستایی و چاه های کشاورزی دریافت می کند.
مطابق این تبصره بودجه، وجوه حاصله به حساب خاصی نزد خزانه داری کل کشور واریز می شود و حداکثر تا سقف هفت هزار میلیارد ریال فقط برای حمایت از توسعه و نگهداری شبکه های برق روستایی و تولید برق تجدیدپذیر و پاک، توسط شرکت توانیر هزینه می شود.
این عوارض در مقایسه با بودجه سال قبل افزایشی نداشته و بدون تغییر بوده است.
پیشتر هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی اعلام کرده بود: عوارض قانونی که از مشترکان برق از سال 1393 اخذ می شود، برای توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر و بهبود و توسعه بهره برداری از شبکه های برق روستایی به مصرف می رسد.
به گفته وی، مبادله قراردادهایی با بخش خصوصی برای ایجاد نیروگاه های خورشیدی، حمایت از پرداخت 50 درصد هزینه های سلول های خورشیدی (که مقرر است بر بام خانه ها نصب شود) به صورت بلاعوض و خرید برق تولیدی نیروگاه های تجدیدپذیر از دیگر اقدام های پیش بینی شده است.
فلاحتیان خواستار افزایش عوارض 30 ریالی یاد شده به منظور زمینه توسعه هر چه بیشتر انرژی های تجدیدپذیر شده بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.