۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸
کد خبر: 340134

سرمربی تیم ملی بسکتبال که پیش از این خیلی شفاف بر جدایی نسل طلایی از این تیم تاکید کرده بود، حالا تصمیم گیری در مورد برخی از بازیکنان این نسل را منوط به صحبت حضوری با آنها کرده است.

جدایی نسل طلایی بسکتبال از تیم ملی؟!

به گزارش قدس آنلاین،‌ سرمربی تیم ملی بسکتبال که در دوره سه ماهه حضور در ایران با تیم ملی به عنوان سوم آسیا دست یافت و از کسب سهمیه المپیک بازماند، دور جدید همکاری خود با فدراسیون بسکتبال را برای مدت زمان چهار سال آغاز کرده است. وی پنج ماه دیگر نخستن دور تمرینات تیم ملی را برای حضور در مسابقات گزینشی المپیک برگزار می کند و تا آن زمان باید به دیگر وظایف توافق شده اش در بسکتبال ایران رسیدگی کند.

با این حال از همین حالا سوالاتی پیرامون انتخاب های آتی وی مطرح است و اینکه چه بازیکتانی در لیست نفرات دعوت شده باورمن جای دارند؟ اهمیت این سوال از آنجا بیشتر شده که وی در دوره نخست همکاری با بسکتبال ایران به نوعی بر پایان همکاری ستاره ها و بازیکنان تاثیرگذار تیم ملی طی سال های گذشته تاکید کرده بود.

حتی باورمن در یکی از گفتگوهای خود خیلی شفاف اعلام کرد که «حامد حدادی،‌ صمد نیکخواه بهرامی و مهدی کامرانی سه بسکتبالیستی هستند که طی سال‌های گذشته خیلی افتخارآفرینی کرده‌اند. بدیهی است که حضور در المپیک ریو برای آنها باعث افتخار و مهم است اما از آن جایی که سن آنها بالای 30 سال شده است باید در چند سال آینده در نهایت احترام و همکاری از تیم ملی کنار بروند و به فکر حضور نسل جدید باشیم. معتقدم این سه بسکتبالیست از تمام بازیکنانی که بعد از آنها قرار می‌گیرند بهتر هستند اما باید به نفرات دیگر هم بها و فرصت بدهیم.»

حالا نظر باورمن چیست؟ به خصوص در مورد بازیکنانی که در مصاحبه های مختلف از خستگی خود گفته اند و اینکه آیا این دسته بازیکنان در مسابقات انتخابی المپیک حضور خواهند داشت یا خیر؟ باورمن در این مقطع زمانی تصمیم گیری در مورد این بازیکنان رو موکول کرده به صحبت حضوری با آنها؛ وی در این رابطه اعلام کرده که خیلی صحبت‌ها گفته شده و می‌شود، اما مهم این است که من رودر رو با این بازیکنان صحبت کنم تا در ابتدا احترام و اهمیتی را که برای آنها قائلم را نشان دهم و در مرحله بعد ببینم برنامه آنها برای بازی با تیم ملی به چه صورت است.

سرمربی تیم ملی بسکتبال در کل در مورد معیارهایش برای دعوت از بازیکنان به اردوهای آتی این تیم هم گفته است: هنوز به آن مرحله نرسیده‌ایم که بدانیم باید چه بازیکنانی در تیم داشته باشیم، ولی به صورت کلی زمانی می‌توانیم موفق باشیم که برای آینده بسکتبال سازندگی کنیم. کشور ایران صاحب استعدادهای خوب و جوانی است که در کنار آن بازیکنان باسابقه‌ای نیز با استانداردهای بالا حضور دارند. روز گذشته هم صحبت‌هایی در مورد بازیکنان جوان با قابلیت حضور در اردو داشتیم، اما شاید فعلا زود است. ۵ ماه تا اولین کمپ زمان داریم و بهتر است فعلا بازی‌ها را زیر نظر داشته باشیم تا بهترین استخراج را از آنها حاصل کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.