مدیر رادیو و تلویزیون آذری شبکه جهانی سحر گفت: تاریخ و ادبیات عرفانی مسلمانان هم اکنون نیاز مبرمی به معرفی و شناساندن داشته و این اقدام باید در استان اردبیل نیز به عنوان شهر دارالارشاد و دارالامان افزایش یابد.

 معرفی تاریخ و ادبیات اسلامی در اردبیل باید افزایش یابد

به گزارش قدس آنلاین  و به نقل از تسنیم،عبدالله بحرالعلومی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اظهار داشت: با توجه به اینکه در حال حاضر دولت‌های مخالف دین اسلام و ادبیات عرفانی در صدد تحریف تاریخ و الفبای دین اسلام هستند ما باید بیش از پیش توجه و تمرکز خود را روی معرفی و شناساندن تاریخ ادبیات عرفانی و نیز تقویت آن داشته باشیم.

وی بیان کرد: همه ما در عصر کنونی وظیفه خطیری در رابطه با معرفی تاریخ دین اسلام و تشیع و نیز شناساندن ادبیات عرفانی و اسلامی به تمامی مخالفان دین اسلام بر عهده داریم که امید می‌رود با تحقق اهداف اسلامی هرچه سریع‌تر شاهد احیای الفبای مسلمانان آذری‌زبان جهان باشیم.

مدیر رادیو و تلویزیون آذری شبکه جهانی سحر با اشاره به رویداد 19 ژانویه در کشور آذربایجان تصریح کرد: روز نوزدهم ژانویه روزی است که در تاریخ ایران اسلامی به ثبت رسیده است که در این روز ملت مسلمان آذری‌زبان با پناه آوردن به مرزهای ایران خواستار آزادی و استقلال دینی شدند.

بحرالعلومی با اشاره به اینکه دولت روس در صدد تحریف الفبای دینی مسلمانان آذری‌زبان کشور آذربایجان بوده است، بیان کرد: دولت روس با انجام چنین کاری قصد دور نگه داشتن مسلمانان آذری‌زبان از هم‌نوعان و هم‌پیمانان خود و در واقع گرفتن اصالت آنها را دارند که ما نباید در جای جای این دنیا ساکت بنشینیم و ضروری است همگان در ترویج و معرفی تاریخ دین اسلام و تشیع تلاش مضاعفی داشته باشیم.

وی با تشریح جنایت روز بیستم ژانویه در کشور آذربایجان اظهار کرد: واقعه روز 20 ژانویه یک جنایت بسیار عظیمی از سوی دولت روس بود که این دولت با انجام چنین کاری سعی داشت تا اقدام و جنایت شوم خود را موجه جلوه داده و با این کار وحدت و همبستگی مسلمانان آذری‌زبان جهان را زیر سوال ببرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.