قدس/ جلیل فخرایی: رئیس سازمان ایثارگران نیروی زمینی ارتش (نزاجا) گفت: نباید اجازه داد دشمن از موضع گیری خانواده معظم شهدا در انتخابات سوء‌استفاده کند.

 این که می گویند نسل انقلابی دهه۶۰تکرار نمی شود، درست نیست

امیر سرتیپ دوم داود کاظمی عنوان داشت: خانواده ایثارگران ضمن حضور حداکثری در انتخابات باید با پیروی از ولایت فقیه، افراد اصلح را در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری انتخاب کنند.
وی گفت: خانواده شهدا و ایثارگران چشم و چراغ کشور هستند و مواضع‌شان در اتفاقات و رویدادهای مهمی که در کشور به وجود می‌آید، بسیار حایز اهمیت است.
وی که در بیست و دومین دوره همایش ایثارگران نیروی زمینی ارتش در مشهد، سخن می‌گفت، بیان داشت: خانواده شهیدان علمداران عرصه جنگ نرم هستند و حضور آنان و جامعه ایثارگری در انتخابات باید حداکثری باشد تا دشمن در انتخابات از مواضع خانواده شهدا سوءاستفاده نکند.
وی اظهار داشت: وظیفه ما به عنوان جامعه ایثارگری در این همایش تنها دور هم جمع شدن نیست، بلکه هدف اصلی شناخت اهداف و آرمان شهداست تا بتوان در مسیر آنان گام برداشت و به احکام و واجبات دین عمل کرد.
کاظمی تصریح کرد: اینکه بعضی می‌گویند، نسل انقلابی دهه 60 دیگر تکرار نمی شود، سخن درستی نیست، زیرا در هر دوره ای حس وطن دوستی و دفاع از نظام و آرمانها زنده است.
رئیس سازمان ایثارگران نزاجا، نظام جمهوری اسلامی را جدایی ناپذیر از ولایت خواند و افزود: اساس اسلام ناب محمدی(ص) ولایت است و بروز گمراهی ها از سوی کسانی که به نام اسلام، کشورهای اسلامی را به خاک و خون کشیده اند، به دلیل جدا شدن آنان از اسلام ناب است.
کاظمی خاطرنشان کرد: در کتاب آسمانی ما مسلمانان بر تحکیم وحدت و پیروی از ولایت تأکید شده است و وظیفه ما جامعه ایثارگری در این برهه از زمان، ولایتمداری، بصیرت افزایی، حضور در صحنه، جلوگیری از نفوذ و تحریف دفاع مقدس است.
وی بیان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران جنگ خود با رژیم بعثی را از سال 1358 آغاز کرد، به همین علت مدت دوران دفاع مقدس برای ارتشیان 10 سال است.
رئیس سازمان ایثارگران نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به وظیفه این نهاد در خصوص پیگیری مطالبات جامعه ایثارگری گفت: پاداش خدمت، اشتغال، مطالبات خانواده شهدا و مسکن از جمله مهم‌ترین دغدغه های این سازمان است که با تلاش فراوان پیگیر آن هستیم.
کاظمی، مطالبات معوق خانواده شهدا را 16 هزار میلیارد ریال عنوان و بیان کرد: امید است پس از اجرای برجام، با بهبود منابع مالی دولت، این مطالبات به خانواده ها پرداخت شود.
وی افزود: برای جانبازان از کار افتاده به جای مستمری تاکنون چهار هزار حکم حقوقی صادر شده است تا از مجموعه مستمری بگیران خانواده شهدا خارج شوند و به طور مستقیم از بنیاد شهید و امور ایثارگران حقوق دریافت کنند.
در این مراسم همچنین فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال شرق نزاجا گفت: بیست و دومین همایش ایثارگران نیروی زمینی ارتش از 26 دی با حضور 450 نفر آغاز شد که در آن 100 خانواده ایثارگر شامل 90 خانواده شهید و 10 خانواده جانباز و آزاده حضور دارند.
امیر  جهانشاهی افزود: در این دوره که اول بهمن به پایان می‌رسد، خانواده ایثارگران قرارگاه شمال غرب، قرارگاه جنوب غرب، قرارگاه غرب، قرارگاه جنوب شرق، قرارگاه لشکر 23 تکاور، ارشد نظامی فارس و ارشد نظامی اصفهان حضور دارند.
حدود 48 هزار شهید و 250 هزار ایثارگر نزاجا در دوران دفاع مقدس در راه دفاع از اسلام و انقلاب جان خود را فدا کردند که از این تعــداد سه هزار و 920 شهید و 24 هزار و 450 ایثارگر از خراسان رضوی هستند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.