باراک اوباما در تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، ضمن محکوم کردن حمله تروریستی ۱۲ ژانویه در استانبول و سلسله حملات اخیر پ‌ک‌ک به ارتش ترکیه، بر لزوم تحکیم همکاری‌ها بین واشنگتن و آنکارا جهت مقابله با داعش تاکید کرد.

اوباما اقدام تروریستی استانبول و حملات اخیر پ‌ک‌ک به ارتش ترکیه را محکوم کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، رئیس‌جمهور آمریکا در تماس تلفنی با همتای ترکیه‌ای خود حمله تروریستی 12 ژانویه در استانبول و همچنین حملات اخیر پ‌ک‌ک به ارتش ترکیه را محکوم کرد.

کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای از تماس تلفنی رئیس‎‌جمهور آمریکا با رجب طیب اردوغان همتای ترکیه‌ای خود و گفتگوی آنها درباره داعش، پ‌ک‌ک و همچنین حمله تروریستی اخیر در استانبول خبر داد.

در بیانیه کاخ سفید آمده است: «رئیس‌جمهور با رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه تلفنی صحبت کرد تا تسلیت خودش را درباره حمله تروریستی ۱۲ ژانویه در استانبول اعلام کند».

در بیانیه تاکید شد: «دو رهبر متعهد شدند تا همکاری‌ها را در جنگ با تروریسم تعمیق کنند و بر هدف مشترکشان برای تضعیف و در نهایت نابودی داعش بار دیگر تاکید کردند».

به گفته کاخ سفید اوباما و اردوغان درباره تحولات داخلی ترکیه به ویژه موضوع درگیری‌های نظامی بین ارتش و پ‌ک‌ک هم صحبت کردند.

در بیانیه آمده است: «رئیس‌جمهور همچنین سلسله حملات اخیر پ‌ک‌ک علیه نیروهای امنیتی ترکیه را محکوم و بر نیاز به کاستن از تنش‌ها تاکید کرد».

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.