رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید شرایط اجتماعی را در قوانین و مقررات و زمینه های فرهنگی برای حضور نابینایان در کارها فراهم کرد.

رئیس مجلس: شرایط اجتماعی برای حضور نابینایان در کارها فراهم شود

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، علی لاریجانی روز چهارشنبه در دیدار جمعی از نابینایان و مسئولان هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان استان قم، افزود: این نکته که امروز نابینایان می توانند بخش فعال جامعه باشند سخن درستی است، چرا که امروز با پیشرفت فناوری نابینایان می توانند از امکانات آموزشی استفاده کنند و بسیار فعال باشند و باید شرایط اجتماعی حضور آنها را با تدوین قوانین و ایجاد زمینه های فرهنگی ارتقا داد.
وی با اشاره به وضعیت رو به بهبود جامعه نابینایان در عرصه های گوناگون جامعه و حضور افراد تحصیلکرده در بین این قشر به ضرورت توجه دستگاه ها برای استخدام نابینایان در بخش های مورد نیاز اشاره و بیان کرد: متاسفانه در استخدام نابینایان بی دقتی صورت می گیرد که این ناشی از مشکلات اجتماعی است، از این رو باید برای حل این مشکلات یک فهم اجتماعی ایجاد شود.
لاریجانی در رابطه با استخدام نابینایان در اداره های استان قم خاطرنشان کرد: می توان با مسئولان به ویژه استاندار مکاتبه و صحبت کرد و حتی با ارائه دستورالعملی تا جایی که می شود از افراد نابینا در امور اداری در استان و حتی سطح کشور استفاده شود.
وی همچنین در تشریح آخرین وضعیت لایحه حمایت از معلولان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این لایحه هم اکنون در کمیسیون های تخصصی مجلس در حال بررسی است و در دستور کار قرار دارد و به طور حتم در هفته های آینده مورد بررسی قرار می گیرد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر سخنان خود، بر لزوم تامین تجهیزات ورزشی و مورد نیاز معلولان و نابینایان از جمله وسائل حمل و نقل تاکید کرد.
علیرضا کُهندانی دبیر هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان استان قم نیز در این دیدار گزارشی از فعالیت ها و برنامه های این هیات ارائه داد و مشکل های این هیات ورزشی و جامعه نابینایان استان از جمله نبود امکانات ورزشی و مساله لایحه حمایت از معلولان را بیان کرد.
همچنین تعدادی از نابینایان شرکت کننده در این جلسه به بیان مشکل های جامعه نابینایان و معلولان استان و نقطه نظرها و دیدگاه های خود پرداختند.
بر اساس این گزارش، رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در قم با اعضای شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، مسئولان شرکت تعاونی بازنشستگان تلاشگر امین (بازنشستگاه سپاه استان قم) و مدیر امور شعب موسسه اعتباری کوثر استان قم دیدار و گفت وگو کرد.
مدیر امور شعب موسسه اعتباری کوثر استان قم در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت مساله قرض الحسنه گفت: نیاز است تا مساله قرض الحسنه در جامعه مورد توجه قرار بگیرد و فرهنگ قرض الحسنه در جامعه تبیین شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.