وزیر توسعه اقتصادی روسیه اعلام کرد: لغو تحریم ها در مورد ایران بر وضع بهای نفت در بازار جهانی تاثیر قابل توجهی نمی گذارد.

روسیه: لغو تحریم های ایران بر وضع بهای نفت در بازار جهانی تاثیر چندانی نمی گذارد

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، «آلکسی اولیوکایف» روز چهارشنبه به خبرگزاری ایتارتاس گفت: فکر نمی کنم که (افزایش تولید نفت ایران) تاثیر چندانی بر بهای نفت در بازار جهانی داشته باشد.
وی افزود: این موضوع در یک سال اخیر بارها مطرح و مورد بحث قرار گرفته است.
وزیر توسعه اقتصادی روسیه در مورد ورود گسترده نفت ایران به بازار جهانی گفت: بر این باورم که این عامل در شرایط کنونی بهای نفت، تاثیر خود را گذاشته است.
وی ادامه داد: با این حال، گذشت زمان در عمل نشان خواهد داد که لغو تحریم ها در مورد ایران چه تاثیری را بر بازار جهانی نفت می گذارد.
کارشناسان روس در ماههای اخیر به ویژه در سه روز پس از اجرایی شدن برجام و لغو تحریم ها در مورد کشورمان بارها از امکان کاهش شدید بهای نفت بر اثر ورود گسترده نفت ایران به بازار جهانی سخن گفته و این وضعیت را مورد نقد و بررسی قرار داده اند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه به تازگی با رد این ادعاها اعلام کرد: افزایش تولید نفت ایران بر بهای نفت در بازار جهانی تاثیر چندانی نخواهد گذاشت.
«مهدی سنایی» روز دوشنبه در وبلاگ خود در شبکه اجتماعی روسی «لایف ژورنال» نوشت: افزایش نفت ایران در بازار جهانی بتدریج و حساب شده انجام خواهد گرفت. به همین دلیل لغو تحریم نفتی ایران تاثیر قابل توجهی بر بهای نفت نخواهد گذاشت.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه اضافه کرد: بهای نفت تاکنون تحت تاثیر عوامل دیگری کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه ایران نیز از کاهش قیمت نفت در بازارجهانی زیان می بیند، اظهار داشت:در دوره پساتحریم، ورود گسترده نفت ایران به بازار جهانی بتدریج و به صورت حساب شده انجام خواهد گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.