قدس آنلاین: معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان شمالی از برگزاری همایش ملی «رویکردهای نوین در پژوهش‌های میان رشته‌ای قرآن و سلامت» در جهاددانشگاهی استان خبر داد.

همایش ملی «رویکردهای نوین در پژوهش‌های میان رشته‌ای قرآن و سلامت"

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، احسان عباسی، هدف از برگزاری این همایش را ایجاد بینش تخصصی نسبت به مفاهیم والای قرآنی، استفاده از مفاهيم والای قرآن درارتقاء سلامت جامعه، شناسایی و معرفی فعالان و نخبگان جامعه پزشکی در عرصه قرآن و زمینه‌سازی برای توسعه پژوهش‌های قرآن، عترت و سلامت درعرصه سلامت علوم پزشکی ذکر کرد.

وی افزود: زمینه‌سازی برای استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جامعه پزشکی در راستای فرهنگسازی انس با قرآن کریم، ایجاد انگیزه عمومی در بین دانشجویان و دانشگاهیان جهت تولید فکر و جنبش نرم‌افزاری مبتنی بر فرهنگ قرآنی و اسلامی، ایجاد انس و الفت دانشجویان دانشگاه‌ها با سوره‌های قرآن کریم و مفاهیم والای آن از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.
عباسی محورهای فراخوان مقاله این همایش را روش‌شناسی پژوهش‌های میان‌رشته‌ای قرآن و سلامت، پیشگیری و درمان از منظر قرآن و سلامت‌، پژوهش‌های میان رشته‌ای در حوزه قرآن و سلامت روان (حوزه قرآن و سلامت جسم، حوزه قرآن و سلامت معنوی و حوزه قرآن و سلامت اجتماعی) ذکر کرد.
وی ادامه داد: فراخوان این همایش بهمن ماه سال جاری منتشر می‌شود و اختتامیه همایش همراه با معرفی مقالات برتر و چاپ آنها در کتاب مجموعه مقالات همایش، در اردیبهشت ماه سال 95 برگزار خواهد شد.
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، برگزاری نشست تخصصي، كارگاه آموزشي، برپایي نمايشگاه و رونمايي كتاب را از برنامه‌های جنبی این همایش ملی دانست.
عباسی اظهار داشت: به نفرات برتر این همایش جوایز نقدی نفیس همراه با لوح سپاس و تندیس جشنواره اهدا خواهد شد.
وی گفت: همایش ملی سلامت از دیدگاه قرآن کریم با همکاری جهاددانشگاهی خراسان شمالی، سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور و با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی استان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان شمالی و دانشگاه بجنورد و... برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.