قدس آنلاین- تبریز: مسئول روابط عمومی مرکز فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: تماس دختربچه تبریزی با اپراتوری این مرکز موجب نجات اعضای خانواده چهار نفره از مرگ حتمی شد.

جزئیات نجات اعضای خانواده ۴ نفره تبریزی توسط دختر بچه

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  حبیب حسینقلی‌زاده  اظهار داشت: به دنبال اعلام گزارش ناقص تماس و مکالمه ناتمام و کوتاه دختربچه‌ای تبریزی مبنی بر اینکه خود و اعضای خانواده‌اش دچار تهوع، استفراغ و خواب آلودگی شدید شده‌اند، پایگاه 208 به محل اعزام شد.

وی افزود: با توجه به اینکه در تماس تلفنی فقط اسم خیابان و کوچه ذکر شده بود و تماس‌های اپراتوری برای دستیابی به آدرس دقیق بی‌پاسخ مانده بود تکنسین‌های اعزامی پس از رسیدن به محل مورد نظر آغاز به پرس و جو از تمام همسایه‌ها می‌کنند که به نتیجه‌ای دست نمی‌یابند.

حسینقلی‌زاده اضافه کرد: با توجه به اینکه اپراتوری اورژانس در مکالمه با دختر بچه کلمه آبی را نیز یادداشت کرده بود تکنسین‌های اورژانس 115 نسبت به پیدا کردن درب آبی رنگ در کوچه مورد نظر می‌کنند که با زدن در هیچ پاسخی از صاحبخانه گرفته نمی‌شود.

وی گفت: تکنسین‌های اورژانس با توجه به مسئولیت کاری خود وارد منزل شده پیکر بیهوش مادر و پدر خانواده به همراه دو فرزند دخترشان به دلیل استنشاق گاز مونواکسید کربن مواجه می‌شوند.

حسینقلی‌زاده اظهار داشت: پس از انجام اقدامات پیش بیمارستانی مصدومان حادثه به بیمارستان منتقل شدند.

 مسئول روابط عمومی مرکز فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: این حادثه در خیابان دمشقیه تبریز اتفاق افتاده بود.

وی خاطرنشان کرد: مسمومیت با گاز مونواکسید کربن می‌تواند طیف وسیعی از علائم را شامل شود که در بیماری‌های مختلفی دیده می‌شود.

مسئول روابط عمومی مرکز فوریت‌های پزشکی استان افزود: بسیاری از علایم آن شبیه به علائم سرماخوردگی است و اکثر افراد فکر می‌کنند به دلیل سردی هوا دچار سرماخوردگی شده‌اند.

وی علائم اولیه مسمومیت با گاز مونواکسید کربن را حالت خواب آلودگی شدید، کسلی، خستگی و کاهش قدرت عضلانی برشمرد و ادامه داد: چنانچه افراد در این مرحله متوجه چنین علائمی شدند، با خارج شدن از فضای آلوده می‌توانند از پیشرفت مسمومیت پیشگیری کنند.

حسینقلی‌زاده ادامه داد: سردرد، ضعف جسمانی، سرگیجه و بی‌قراری، تهوع و استفراغ، خمیازه کشیدن بیش از حد و کاهش دید از جمله علائم عمومی مسمومیت‌ها هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.