معاون وزیر جهاد کشاورزی با اعلام "تولید ۳.۵ میلیون تن سیب درختی در سال جاری" گفت: وضعیت تولید سیب درختی در سال جاری بسیار خوب و بالا است و حتما باید مازاد تولید این محصول صادر شود.

 تولید ۳.۵ میلیون تن سیب در کشور/ باید فکری برای صادرات شود

به گزارش قدس انلاین و به نقل از تسنیم،محمدعلی طهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اعلام این خبر اظهار کرد: وضعیت تولید سیب درختی در سال جاری بسیار خوب و آور و میزان تولید این محصول به حدی است که حتما باید مازاد تولید این محصول صادر شود.

وی افزود: میزان تولید سیب درختی رقم بالای 3.5 میلیون تن است که امیدواریم  مازاد مصرف خود را به بازارهای مصرفی از جمله روسیه صادر کنیم.

طهماسبی تصریح کرد: امسال سال آور پرتقال و مرکبات نیز است و میزان تولید پرتقال بیش از 2 میلیون و میزان تولید نارنگی در سال جاری بیش از 600 هزار تن است که در مقایسه با سال گذشته افزایش تولید دارد.

به گزارش تسنیم میزان مصرف سیب درختی در کشور بیش از 2 میلیون تن در سال نیست که با توجه به تولید 3.5 میلیون تنی سیب بیش از 1.5 میلیون تن از این محصول امکان جذب در بازار داخل نخواهد داشت.  در صورت عدم برنامه ریزی مناسب برای صادرات این محصول، ممکن است شاهد تکرار اتفاقات تلخی باشیم که در بازار محصولاتی مانند سیب زمینی اتفاق افتاد و منجر به فساد و دفن هزاران تن محصول شد.

بازار روسیه یکی از بازار هایی است که برای جذب سیب مازاد کشور ظرفیت بالقوه ای دارد اما موانع صادراتی آن هنوز برداشته نشده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.