۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۸
کد خبر: 341253

قدس آنلاین لرستان-همايش خيرين و نيكوكاران سلامت استان لرستان در حضور وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در خرم آبادبرگزار شد.

توسعه یافتگی بهداشت و درمان لرستان

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، وزیر بهداشت  با اشاره به عملكرد دانشگاه علوم پزشكي لرستان گفت: اين دانشگاه در شرايط اقتصادي بسيار ضعيف توانسته است بسياري از طرح هاي خدماتي درماني را در استان اجرايي كرده و طرح هاي بسياري نيز در دست اقدام دارد.

وي اضافه كرد: كارنامه خوب، درخشان و موفق دانشگاه علوم پزشكي لرستان نشان دهنده همكاري بين بخشي و مديريت هماهنگ رياست دانشگاه و مديريت ارشد استان است.

وي با اشاره به وجود بيش از يك هزار و 470 ميليارد ريال مطالبات اين دانشگاه از شركت هاي بيمه گر اظهار داشت: در صورت تامين اين ميزان مطالبات مي توان بسياري از طرح هاي جديد خدماتي بهداشتي را در استان ايجاد و به طرح توسعه درماني لرستان پرداخت رييس دانشگاه علوم پزشكي لرستان گفت: بهداشت و درمان اين استان در سال هاي گذشته از رشد خوبي برخوردار شده و در حال توسعه است.

 

كوروش ساكي در همايش خيرين و نيكوكاران سلامت استان لرستان در حضور وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در خرم آباد افزود: در حال حاضر اين استان از رشد چشمگيري در حوزه بهداشت و درمان برخوردار شده و در حال توسعه قرار داده است.

وي اضافه كرد: طرح هاي مختلفي در شهرهاي استان در دست اقدام است كه با بهره برداري از اين طرح ها اين استان از رشد و توسعه خوبي در حوزه درماني برخوردار مي شود.

وي تصريح كرد: توسعه دانشكده هاي پزشكي استان از هشت دانشكده به 10 دانشكده، افزايش دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي تا سه هزار و 111 دانشجو، جذب بيش از يك هزار و 300 نيروي انساني در حوزه هاي مختلف، پذيرش 55 دانشجوي بومي و فعاليت 15 بيمارستان دولتي در لرستان نويد بخش توسعه بهداشت و درمان در اين استان است.

وي با اشاره به راه اندازي بخش هاي تخصصي و فوق تخصصي در دانشگاه علوم پزشكي اظهار داشت: با برنامه ريزي بين بخشي به دنبال ايجاد فضاي جديد در دانشگاه علوم پزشكي استان هستيم تا بتوانيم با استفاده از همه ظرفيت ها در راستاي تربيت دانشجويان بومي در استان اقدام كرد.

وي در ادامه با اشاره به ظرفيت خيران و نيكوكاران سلامت در استان نيز گفت: استفاده از اين ظرفيت مهم مي تواند در رشد و توسعه طرح هاي خدماتي درماني در لرستان موثر باشد.

ساكي گفت: ساخت درمانگاه، بيمارستان در شهرهاي مختلف، تجهيز بيمارستان ها و ساخت مراكز درماني در مناطق روستايي از جمله خدمات خيران در حوزه سلامت لرستان است كه علاوه بر اين مهم در سال جاري 550 ميليارد تومان كمك هاي خيران به بخش بهداشت و درمان بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.