قدس آنلاین؛ با ما همراه باشید با بررسی صفحات اول روزنامه های امروز؛

از "دفاع شرافتمندانه" و "قفل روحانی به رایزنی‌های انتخاباتی" تا "دولت در سودای بهارستان"

روزنامه "قدس" سخنان انتخاباتی رئیس جمهور در همایش استانداران و فرمانداران را به عنوان تیتر یک خود انتخاب کرده است. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "روحانی: دولتی‌ها در انتخابات دخالت نکنند"

*

روزنامه "آفتاب یزد" نیز ضمن مهم دانستن صحبت های رئیس جمهور در همایش استانداران؛ در تیتر یک خود نوشت: "مجلس خانه ملت است نه خانه یک جناح!"

روزنامه "قانون" نیز از سخنان رئیس جمهور درباره حقوق نامزدها با عنوان "دفاع شرافتمندانه" یاد کرد. این روزنامه در گزارشی با حمایت صد در صدی از روحانی نوشته است: "رئيس جمهور در اين مقطع همان گونه كه انتظار مي‌رفت به عنوان پاسدار قانون اساسي مبادرت به دفاع از حقوق قانوني نامزدها و نيز حق انتخاب ملت كرد. اين ها همه بيانگر آن است كه مردم در 24 خرداد 92 بهترين گزينه‌را براي رياست‌جمهوري برگزيدند. سخنان رئيس‌جمهور با بازتاب گسترده اي در ميان انديشمندان سياسي و رسانه‌هاي مجازي داشت. برخي مانند استانداران وفرمانداران حاضر در سالن همايش براي روحاني كف زدند و عده‌اي كه دل‌خوشي از اين روشنگري‌‌هاي رئيس‌جمهور ندارند، طبق روال هر‌روزه خودشان اقدام به تخريب روحاني و قياس وي با بني‌صدر كردند."

روزنامه "ایران" هم در تیتر خود به نقل از روحانی نوشت: "بگذاریم «مجلس» آینه واقعی ملت باشد"

روزنامه "جهان صنعت" که خود را یک روزنامه "اقتصادی" می داند، در تیتر یک خود نوشت: "روحانی با اشاره به رد صلاحیت گسترده؛ انتخابات برگزار نکنیم بهتر است"

*

در مقابل روزنامه "کیهان" در تیتر یک خود نوشت: "مردم در انتظار عمل به وعده‌ها، دولت در سودای بهارستان!"

در این روزنامه نوشته شده است: "سخنان روز پنجشنبه رئیس جمهور محترم، از مصادیق تام و تمام یا حاشیه رفتن و ریل عوض کردن است که معمولا هنگامی به کار می‌رود که یک چهره سیاسی با وعده‌های رنگارنگ  موفق به جلب رای موافق مردم بشود ولی هنگام عمل به وعده‌ها، با روش‌های عجیب و غریب، از زیر بار عمل به وعده‌ها شانه خالی کند و در عوض، هر روز در موضوعی که اساسا مردم در خصوص آن هیچ توقع و انتظاری از او ندارند، دخالت کند! برخی معتقدند  نتیجه‌ای که از آن  سخنان در ذهن هر شنونده‌ای نقش می‌بندد این است که  اکنون و پس از سی ماه از شکل‌گیری دولت یازدهم، برخی با فراموشی وعده‌ها و چشم انتظار گذاشتن مردم، در سودای فتح بهارستان و شکل‌دهی مجلسی با عده‌ای «وکیل‌الدوله » است!"

روزنامه "جوان" نیز از "پیامدهای اتهام‌زنی بی‌سابقه رئیس جمهور به شورای نگهبان" نوشته است. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "قفل روحانی به رایزنی‌های انتخاباتی"

جوان در این خصوص می نویسد: "حملات بي‌سابقه رئيس‌جمهوري به شوراي نگهبان در نوع خود و از اين جايگاه بي‌سابقه است. اتهام «عمل سليقه‌اي» و «حذف يك جناح» به ناظر و مفسر قانون اساسي اتهام كمي نيست. به همين دليل بايد علت سست كردن جايگاه نهادهاي حافظ سلامت سياسي كشور را فراتر از سلايق و ناراحتي‌هاي زودگذر فهميد. رئيس‌جمهور در حالي شوراي نگهبان را به حذف يك جناح متهم مي‌كند كه هيچ سازوكار قانوني براي ثبت‌نام جناحي يا رد جناحي وجود ندارد. اما علت حملات رئيس‌جمهور به شوراي نگهبان چه مي‌تواند باشد؟ قطعاً دلايل آن يك سويه و تك عاملي نيست اما رئيس‌جمهوري از عمق فاجعه‌اي كه مي‌آفريند بي‌خبر نيست. چنين مواضعي صرفاً از يك روشنفكر دور از قدرت و راديكال ميسر است نه يك عضو عالي حاكميت كه از قضا هويت امنيتي آن بر همه هويت‌هاي ديگر مي‌چربد."

 

***

رفع تحریم، خان اول هزار توی مشکلات اقتصادی

روزنامه "سیاست روز" در تیتر یک خود نوشت: "رفع تحریم، خان اول هزار توی مشکلات اقتصادی"، در این روزنامه می خوانیم: "حدود یک هفته از آغاز اجرای برجام می گذرد، اقدامی که به واسطه آن تحریم های اقتصادی و مالی ایران مرتبط با موضوع هسته ای لغو شد تا به نوعی فضای مناسبات اقتصادی ایران برای ایجاد تحولات بهبوبد یابد اما واقعیت امر آن است که همه مسیرها برای بهبود اقتصاد ایران به برجام و اجرای آن ختم نمی شود و این نوع نگاه تنها یک تصور اشتباه است."

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسینی IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    0 0
    حضرت آقا می فرمایند:حتی مخالفان من هم در انتخابات شرکت کنن،حالا این آقا بلند شده میگه اصلا انتخابات برگزار نکنیم،ما هم میگیم اگه یه مشت دله دزد خائن وطن فروش سابقه دار می خوان وکیل مردم بشن،همون بهتر که در مجلس رو تخته کنیم،بعدشم امور رو بدیم دست آقایون که هر جور مصلحت دونستن عمل کنن،و مزاحمی نداشته باشن،آخه یه موقع قانون هایی تصویب میشه که با مسافرت ها و زندگی اشرافیشون مغایرت پیدا می کنه،لازمه بدونین که خیلی از مصوبات مجلس شورای اسلامی بلاتکلیف مونده،از جمله ثبت نام جدید یارانه‌ها برای افرادی که موفق نشدن ثبت نام کنن،که در واقع دولت موظف بود تابستان انجام بده و بسیاری دیگر که واقعا حجم خوش گذرانی ها اجازه کار نمیده.