مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: شرایط پسا برجام و لغو تحریم های بین المللی، ایران را به قطب مهم سرمایه گذاری در جهان تبدیل کرده است.

شرایط پسا برجام ایران را به قطب سرمایه گذاری در جهان تبدیل کرده است
به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان، حمیدرضا مومنی  مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در دیدار با استاندار «گوانگ دونگ» چین، افزود: پس از لغو تحریم ها، پیشنهادهای متعددی از طرف کشورهای مختلف جهان برای سرمایه گذاری در طرح های اقتصادی و صنعتی قشم داشته ایم؛ اما کشورهای دوست دوران تحریم همانند چین برای ما در اولویت قرار دارند.
وی ادامه داد: قشم با توجه به ظرفیت های موجود در حوزه های مختلف از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، بنادر، فرودگاه، شیلات، تولید آب و برق و صنعت گردشگری آماده جذب سرمایه گذار است.
به گفته مدیرعامل منطقه آزاد قشم، عمق آبخور 35 تا 60 متری سواحل شمالی و جنوبی جزیره قشم شرایط مناسبی را برای پهلوگیری شناورهای با تناژ 300 هزار تن در این منطقه فراهم کرده است و می تواند ظرفیتی مهم برای افزایش تعاملات اقتصادی بین ایران و چین در حوزه صنایع دریایی باشد.
وی قرار گرفتن جزیره قشم در مسیر کریدور شمال – جنوب را یکی دیگر از امتیازات سرمایه گذاری در این منطقه برشمرد و گفت: ارتباط دریایی بین هند و چین از طریق قشم، شرایط مناسبی برای انتقال کالا توسط این منطقه فراهم کرده است.
مومنی با اشاره به برنامه تدوین شده دولت برای تولید 60 هزار متر مکعب گاز، ایجاد هشت کارخانه پتروشیمی، پالایشگاهی با ظرفیت 150هزار بشکه نفت در روز، ایجاد بانکرینگ سوخت با ظرفیت 750 هزار تن و ذخیر سازی تا سقف 100 میلیون بشکه انواع محصولات نفتی در این منطقه، گفت: سرمایه گذاری در این بخش ها برای فعالان اقتصادی بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.
وی از طرح جامع ارتباطی خلیج فارس با محوریت پل به عنوان یکی از مهمترین طرح های توسعه ای قشم یاد کرد و افزود: این طرح 17 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و سرمایه گذاری در آن با توجه به برنامه حمل و نقل ریلی و زمینی بسیار حائز اهمیت است.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از برنامه ساخت شهر جدید 100 هزار نفری «لاکچری» در محدوده فرودگاه قشم نیز به عنوان یکی دیگر از طرح های مهم در جهت جذب سرمایه گذاران خارجی در این جزیره نام برد.
وی از دریافت مجوز ایجاد ایرلاین اختصاصی در قشم با مجوز دولت به عنوان امتیازی مهم در زمینه سرمایه گذاری یاد کرد و گفت: فعالان اقتصادی گوانگ دونگ می توانند در این طرح نیز در منطقه آزاد قشم مشارکت و سرمایه گذاری کنند.
ایجاد صنایع «های تک»، توسعه حوزه مخابراتی و توسعه بخش گردشگری قشم، از دیگر محورهای مورد اشاره مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم برای مشارکت بود.
به گزارش ایرنا، «چو سیادن» استاندار «گوانگ دونگ» بعد از ظهر امروز در راس هیاتی 15 نفره وارد قشم شد و در فرودگاه بین المللی این جزیره مورد استقبال حمیدرضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و علی شمس ارکانی عضو هیات مدیره این سازمان قرار گرفت.

هیات چینی امشب جزیره قشم را برای شرکت در آئین امضاء 18 پروتکل از جمله خواهر خواندگی منطقه آزاد قشم و استان گوانگ دونگ که با حضور رئیسان جمهوری ایران و چین انجام می شود به مقصد تهران ترک می کند.

'گوانگ دونگ' بزرگترین و ثروتمندترین استان چین است که با 83 میلیون نفر جمعیت بیشترین تولید ناخالص داخلی چین را به خود اختصاص داده است.

جزیره قشم با حدود 117 هزار نفر جمعیت، یک هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت شامل 135 کیلومتر طول و عرض متوسط 14 کیلومتر در جنوب کشور و در کنار آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده و به تنهایی از 22 کشور جهان بزرگتر است.

این جزیره با داشتن ظرفیت های مهم در حوزه های مختلفی همچون نفت، شیلات و گردشگری از امتیاز ویژه در اقتصاد کشور برخوردار است و سالانه پذیرای میلیون ها مسافر و گردشگر داخلی و خارجی است که مقصد خود را بازارها و دیدن جاذبه های طبیعی این جزیره انتخاب می کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.