قدس آنلاین: شهردار اصفهان از پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان بازدید کرد و در جلسه ای با مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان، پیمانکار و مشاوران این پروژه به بررسی آخرین وضعیت این پروژه و میزان پیشرفت آن پرداخت.

بازدید شهردار اصفهان از پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، مهدی جمالی نژاد در این جلسه گفت: در فضای جدید کشور و شرایط اجرای برجام، نمایشگاه ها از اهمیت زیادی برای ما برخوردار است و از آن جا که اصفهان در مقایسه با کلان شهرهای دیگر در اجرای چنین پروژه هایی پیشگام بوده است، در استفاده از آن ها به منظور جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی نیز باید پیشتاز باشد.

وی با اشاره به این که شهر اصفهان سال ها حسرت نمایشگاهی درخور و شایسته داشته است، افزود: اراده مدیران شهری این است که نمایشگاه بزرگ اصفهان در این دوره به بهره برداری برسد.

شهردار اصفهان با تأکید بر این که زمان بندی این پروژه نباید به تأخیر بیفتد، اظهار داشت: زمان بندی بهره برداری از فاز اول اردیبهشت ماه 96 بوده است اما امیدواریم بتوان در 22 بهمن ماه سال آینده (سال 95) این فاز را که شامل سالن علامه مجلسی و بخش رجیسترینگ است، مورد بهره برداری قرار داد و نمایشگاه پل شهرستان را به طور کامل به این مکان منتقل کرد.

شهردار اصفهان در پاسخ به سؤالی در خصوص تسهیل دسترسی مردم به مکان جدید نمایشگاه، بیان داشت: همزمان با این پروژه، پروژه پیچ پینارت که طی 15 سال گذشته مورد بحث بوده است را آزادسازی خواهیم کرد که این آزادسازی اوایل سال آینده انجام می شود و از این طریق مسیر دسترسی به نمایشگاه نیز تسهیل خواهد شد. علاوه بر آن خطوط ویژه تاکسی و اتوبوس به نحوی در نظر گرفته خواهد شد که دسترسی از نقاط مختلف اصفهان ممکن و آسان باشد.

جمالی نژاد تأکید کرد: محور گردشگری و رویدادهای شهری به سمت شرق اصفهان است و مرکز نمایشگاه بزرگ در این زمینه بسیار مؤثر خواهد بود.

وی همچنین به کنارگذر شرق اصفهان اشاره داشت و گفت: برای سال آینده بودجه ویژه ای به مناطق رینگ حفاظتی و ترافیکی اختصاص داده شده است که دسترسی مردم را تسهیل می سازد.

شهردار اصفهان با اشاره به این که دیگر سهامداران نیز باید به منظور تأمین اعتبار پروژه درگیر شوند، بیان داشت: عزم شهرداری اصفهان، انجام صد درصدی این پروژه است و خوشبختانه دیگر سهامداران نیز از زمان کلنگ زنی در این خصوص اعلام آمادگی کرده اند و قرار نیست تمام بار پروژه به دوش شهرداری اصفهان باشد، اما در صورتی که مشکلی در این خصوص وجود داشته باشد، شهرداری وارد عمل خواهد شد.

وی تصریح کرد: عزم ما در این خصوص جدی است و این پروژه باید در زمان خود احداث شود.

 پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان ماندگاری گردشگر تجاری در اصفهان را افزایش می دهد

 مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان نیز در جلسه با شهردار اصفهان گفت: پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان، ماندگاری گردشگر تجاری در شهر اصفهان را تا چندین روز افزایش داده و چرخه اقتصادی گردشگری در اصفهان را تقویت خواهد کرد.

رسول محققیان با اشاره به این که در همه دنیا مدیریت شهری تلاش می کند ماندگاری گردشگر را در شهر افزایش داده و چرخه اقتصادی گردشگری را توسعه دهد، بیان داشت: نمایشگاه به عنوان یک عامل مهم در توسعه اقتصاد، تجارت و گردشگری، می تواند ماندگاری گردشگر را از میزان 24 تا 48 ساعت فعلی به میزان چندین روز افزایش دهد.

وی تصریح کرد: متأسفانه نگاه قبلی به مدیریت شهر اصفهان، نگاه ماندگاری یک شبه گردشگران بوده است و در این خصوص هیچ گونه سرمایه گذاری خاصی انجام نشد. حال آن که ماندگاری یک شبه گردشگر جز هزینه چیز دیگری به همراه نخواهد داشت.

محققیان اذعان داشت: پروژه هایی مانند سالن اجلاس سران، پروژه ناژوان و نمایشگاه بزرگ اصفهان در همین راستا و نشان دهنده نگاه مدیریت شهری به منافع بلند مدت شهر است.

وی با اشاره به این که محل فعلی نمایشگاه اصفهان، یک وصله ناجور و نچسب مقابل پل شهرستان و ظلم به مردم اصفهان، فضای تاریخی و فضای سبز اطراف آن است، افزود: امیدواریم این پروژه در زمان مقتضی خود به بهره برداری برسد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان اضافه کرد: بر اساس نگاه مدیریت شهری، پروژه با ساختار و روش جدید در حال پیشرفت است و امیدواریم تا اواخر بهمن ماه بتوانیم پیمانکار دوم را نیز انتخاب و اضافه کنیم. 

محققیان تأکید کرد: بدون شک نمایشگاه به عنوان یک مرکز پایلوت فناوری و تحول شهری قلمداد می شود و می تواند بازدیدکنندگان داخلی و خارجی فراوانی را به سوی اصفهان جلب کند. همچنین این پروژه تأثیر به سزایی در رونق کسب و کار و جذب سرمایه گذار خواهد داشت که با توجه به آینده روشن اقتصادی کشور پس از اجرای برجام، امیدواریم شرایطی فراهم شود که این پروژه نقش مؤثر خود را به تمامی اجرا کند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.